unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater

Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Udhulet kokosnød!

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Udhulet kokosnød! Empty Udhulet kokosnød! Lør 07 Feb 2009, 18:54

Lisa

Lisa

Hejsa allesammen.

Jeg tænkte at jeg lige ville fortælle jer om mine fugles nyeste opfindelse!

Jeg har udhulet en halv kokosnød, som så har hængt inde i buret. Deri plejer at lægge alle mulige lækkerier, som i en lille skål.

Forleden dag da jeg skulle gøre det hele rent, lagde jeg kokosnøden på mit kaffebord. To af mine tammere hanner var samtidig ude at flyve. De så kokosnøden, fløj ned til den og gik så ellers igang med at vippe Smile

Den lå med bunden nedad så den gyngede jo ved den mindste berøring.

Mine fugle gik helt amok. De slog til den med næbbet og skræbbede højlydt når den gyngede tilbage mod dem. De hoppede op på kanten og skældte nødden ud hver gang de faldt at pga at den gyngede.

De brugte meget lang tid på det og havde det vældigt sjovt Laughing

Jeg har aldrig tænkt på den som legetøj, kun som en slags naturlig madskål!

Jeg ville lige dele det med jer, for nogle gange er det altså meget lidt der skal til for at glæde de små.

Piphilsen Lisa Smile

2Udhulet kokosnød! Empty Sv: Udhulet kokosnød! Søn 08 Feb 2009, 16:40

Linnea

Linnea

Hejsa Lisa.

Hvor er det en sød og sjov historie!
Kan lige forestille mig, at mine fugle ville elske sådan en kokosnød at gynge i! Laughing
Det er en rigtig god idé, både den med at bruge kokosnøden som legetøj, men også at man kan bruge den som en salgs naturlig madskål! Very Happy

Hilsner fra Linnea.

3Udhulet kokosnød! Empty Sv: Udhulet kokosnød! Søn 08 Feb 2009, 19:55

Wiebke

Wiebke

Hej Lisa!

Det lyder da utrolig sødt. Mine kan også blive vældig sure når legetøjet ikke vil som de vil Laughing Og de er så søde når de rigtigt går i gang med at lege!

Faktisk så jeg et legetøj lavet af kokosnød i et katalog forleden, hvor de havde udhulet en hel nød, som fuglene kan gå ind i. Men det er da en god idé at lave det selv! Det skal jeg snart prøve!

Mange tak for tippet Smile

Mange hilsner fra Wiebke

4Udhulet kokosnød! Empty Sv: Udhulet kokosnød! Søn 08 Feb 2009, 21:05

Kirsten F

Kirsten F

Hej Lisa

Tak fordi du deler den søde historie med os, og endda fortæller den så godt, at man levende kan se hele den sjove situation for sit indre blik, og tak for den gode idé med en halv kokosnød. Jeg har før set at Undumor bl.a. har lavet legetøj/gynge/soveplads (ved ikke lige hvad jeg skal kalde det) af halve kokosnødder, som hun har hængt op, og det har jeg længe tænkt på, at jeg skulle prøve.

Og nu også denne gode idé.. cheers

Jeg er sikker på, at min kommende lille spurvepapegøje, også vil hygge sig gevaldigt med disse kokos-sager, og mon ikke også fuglene synes det er rigtig sjovt at gnave i skallen og pille i alle de strittende kokos-hår. Det kan de sikkert få mange timer til at gå med Laughing

Jeg vil helt bestemt købe et par kokosnødder - nu skal det altså være..

Hvis du en dag skulle være så heldig at fange et billede eller to af dine skønne fugle i leg med deres halve kokosnød, ville det være et skønt syn for øjnene herinde Wink

Knus, Kirsten

http://fugleparadiset.dk

5Udhulet kokosnød! Empty Sv: Udhulet kokosnød! Tirs 10 Feb 2009, 17:59

Elizabeth

Elizabeth

Hej Very Happy

Det lyder da som en rigtig god idé!!!

Kan forestille mig at det har set morsomt ud Very Happy

Det tror jeg da også jeg vil lave til mine, selvom de ikke er så meget for nye ting Shocked

Kunne også rigtig godt tænke mig at se billeder af det Smile

Hilsen Elizabeth.

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum