Hej
Velkommen til
Sikke fine fugle! Det er min oplevelse, at hanne pipper en HEL DEL mere end hunner. Da jeg havde 2 hunner, vækkede de mig fx aldrig og sagde mest små hyggelyde, men nu hvor jeg har fået to hanner mere, ja så er der liv og glade dage fra solen står op og lige til den går ned
Og det er klart de små hanner der fører an, de kan sidde i laaaaaaaaaaaang tid og småsnakke med en kalksten fx. Og hunnerne er ski også begyndt at følge trop!
Åh, kun frø og hirse?? Så skynd du dig, at give dem noget grønt. Mine ELSKER psersille, dild, spirede grene af troldpil (det er det sidste nye
), gulerødder, brocolli, æbler, agurk, salat, pærer, spirer. Specielt elsker de at få det serveret mens det stadig er vådt fra du har tilberedt det. Som Kirsten skriver, så hold lidt igen med de ting der er meget væde i - frugt, og agurk fx, for det an give tynd mave. Men det kan du hutigt se, for deres stofskifte er så hurtigt, at hvis jeg fx giver mine agurk og de sidder på min hånd, ja så går der ikke lang tid før de afleverer helt vandede klatter - ja det er ikke for sarte sjæle at have undulater
Et andet godt råd, er at købe det i økologisk kvalitet. Jeg mener ikke man skal blive heLt hys med det, men visse produkter har så stor en overfade, at det kan være vanskeligt at rense dem for sprøjtegift- persille og brocolli fx.
Tilbyd dem meget gerne noget at vælge imellem hver dag, og lad dem ikke få det samme i en uendelighed.
HUSK AT AVOCADO OG CHOKOLADE ER GIFT FOR UNDULATER!!
Og friske grene er næsten også et must- fra frugttræer eller fx pil og fyr.
En ting ad gangen - skriver det ikke for at stresse eller noget, bare start med at give dem lidt grønt fx
Forresten er det meget vigtigt, at du ikke giver dem noget der er køleskabskoldt. Jeg plejer, at skære ud og så lægge det i vandhanevarmt vand nogle minutter, skylle det under den kolde hane og så servere det.
Hvor gamle er díne fugle?
Glæder mig til at høre MEGET mere
Knus
Julie