unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater

Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Hej hej :)

+5
Tina
Elizabeth
Kirsten F
Junie
Johnni Gade
9 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Hej hej :) Empty Hej hej :) Man 16 Mar 2009, 17:15

Johnni Gade

Johnni Gade

Jeg er helt ny herinde så ville lige informere om mine undulater! Smile

Jeg har et par (1 grøn, 1 blå), som har gået i mit indebur i en måneds tid.

Grunden til jeg kom herind var så at spørge om hvornår det er forsvarligt at sætte redekasse op?
Og hvor meget pipper jeres undulater? Jeg synes nemlig ikke det er så meget mine pipper. Et par gange i timen højst.

De er forresten engelske.

Mvh. Johnni Very Happy

2Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Man 16 Mar 2009, 20:00

Junie

Junie
Admin

Hej Johnni.

Velkommen til forummet, jeg håber du bliver glad for at være medlem herinde Smile

Ang. dit spørgsmål, så må jeg lige høre hvor gamle dine undulater er?

De skal være ca 1 år gamle før de må yngle.

Ellers kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for, at sætte redekasse op!

Giv dem frugt og grønt, opmadningsfoder,levertransdråber, sepiaskal og en god frøblanding. Det er altid godt at gøre et stykke tid før redekassen kommer op!

Held og lykke med det!

Hilsen Junie.

Ps, det er nogle meget smukke fugle du har Smile

http://www.unduforum.com

3Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Man 16 Mar 2009, 22:28

Kirsten F

Kirsten F

Hej Johnni

Jeg vil også ønske dig hjertelig velkommen her på forummet Smile

Det er rigtig hyggeligt at være herinde blandt andre søde og undulatglade mennesker, og det er et dejligt sted at dele glæder og bekymringer eller få svar på de spørgsmål man måtte have ang. de dejlige fjerbøller Wink

Håber du bliver rigtig glad for at være her..

Det er nogle meget smukke fugle du har. Du kan også oprette dit eget album og poste en masse billeder af de små. Vi elsker at se billeder herinde cheers

Knus, Kirsten

http://fugleparadiset.dk

4Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 01:01

Elizabeth

Elizabeth

Hej Johnni.

Også velkommen hertil forummet fra mig Very Happy

Hvis du "kun" har 2 fugle er det meget normalt at de ikke pipper så meget, men om de pippere mindre end normalt er svært at sige.

Undulater plejer jo at hidse hinanden op, så hvis en begynder at synge, starter de andre hurtigt og synger med.

Hvis dine fugle er gamle nok, synes jeg godt at du kan lade dem yngle. Spørgsmålet er bare om de vil det, hvis de kun har kendt hinanden i en måned.

Hilsen Elizabeth Very Happy

5Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 01:37

Johnni Gade

Johnni Gade

Mange tak for de søde ord om mine fugle Smile Synes også selv de er søde! Jamen de er over et år gamle, men jeg må indrømme jeg kun har fodret med frøblanding og majskolber. (De der lange stænger man hænger ned i buret). Går udfra det er majskolber hvert fald Smile

Nu når i snakker om frugt. Hvad slags frugt skal de have? Skal jeg bare ligge et friskt æble derind?

6Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 10:08

Kirsten F

Kirsten F

Hej Johnni

Det lyder som om det er hirsekolber du bruger Smile

Vedr. frugt er det ikke godt at undulater får for meget, da de får dårlig mave af det. En lille smule frugt, f.eks. en lille æblebåd uden hus og kerner, kan være okay i ny og næ - men det er faktisk meget bedre at give dem grønt.

Hvis de aldrig har fået grønt før, kan det godt være du skal tilbyde det i noget tid, før de begynder at interessere sig for det. Du må være tålmodig, så skal de nok begynde at blive nysgerrige og prøve at smage på det. Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft dem - måske har de været vant til grønt før de kom til dig, og vil måske kaste sig glade over det Wink

Af grønt kan du f.eks. give dem:

Gulerod (enten hel som de kan gnave i eller revet) eller Broccoli (en lille buket sat op med en krog i tremmerne f.eks.)

Noget der også bringer stor glæde er en lille græstørv med jord og det hele - der er masser af gode sager for undulaterne i både græsset og jorden , og de vil helt sikkert blive meget glade for sådan en dusk engang imellem..

Nu varer det heldigvis heller ikke så længe førend vi igen kan plukke ukrudts- og græsfrø i store mængder og alle stadier til de små - blot husk at det ikke skal plukkes langs meget trafikerede veje, p.g.a. bilos..

Du kan evt. kigge nærmere efter flere foderidéer her:

http://fyrsting.dk/viewpage.php?page_id=25

Knus, Kirsten sunny

http://fugleparadiset.dk

7Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 13:54

Tina

Tina

Hej

Velkommen til Very Happy

Sikke fine fugle! Det er min oplevelse, at hanne pipper en HEL DEL mere end hunner. Da jeg havde 2 hunner, vækkede de mig fx aldrig og sagde mest små hyggelyde, men nu hvor jeg har fået to hanner mere, ja så er der liv og glade dage fra solen står op og lige til den går ned Laughing Og det er klart de små hanner der fører an, de kan sidde i laaaaaaaaaaaang tid og småsnakke med en kalksten fx. Og hunnerne er ski også begyndt at følge trop!

Åh, kun frø og hirse?? Så skynd du dig, at give dem noget grønt. Mine ELSKER psersille, dild, spirede grene af troldpil (det er det sidste nye Very Happy ), gulerødder, brocolli, æbler, agurk, salat, pærer, spirer. Specielt elsker de at få det serveret mens det stadig er vådt fra du har tilberedt det. Som Kirsten skriver, så hold lidt igen med de ting der er meget væde i - frugt, og agurk fx, for det an give tynd mave. Men det kan du hutigt se, for deres stofskifte er så hurtigt, at hvis jeg fx giver mine agurk og de sidder på min hånd, ja så går der ikke lang tid før de afleverer helt vandede klatter - ja det er ikke for sarte sjæle at have undulater Laughing
Et andet godt råd, er at købe det i økologisk kvalitet. Jeg mener ikke man skal blive heLt hys med det, men visse produkter har så stor en overfade, at det kan være vanskeligt at rense dem for sprøjtegift- persille og brocolli fx.

Tilbyd dem meget gerne noget at vælge imellem hver dag, og lad dem ikke få det samme i en uendelighed.

HUSK AT AVOCADO OG CHOKOLADE ER GIFT FOR UNDULATER!!

Og friske grene er næsten også et must- fra frugttræer eller fx pil og fyr.

En ting ad gangen - skriver det ikke for at stresse eller noget, bare start med at give dem lidt grønt fx Very Happy

Forresten er det meget vigtigt, at du ikke giver dem noget der er køleskabskoldt. Jeg plejer, at skære ud og så lægge det i vandhanevarmt vand nogle minutter, skylle det under den kolde hane og så servere det.

Hvor gamle er díne fugle?

Glæder mig til at høre MEGET mere Razz

Knus
Julie

8Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 16:32

Johnni Gade

Johnni Gade

Hej igen Smile Jeg ved det faktisk ikke helt da jeg købte dem i en dyrehandel og glemte at spørge. Men de er hvert fald et år gammel. Jeg forsøgte mig med noget salat i dag men det har ingen interesse. Men der har skam været glade ansigter da min hunundulat har siddet på min skulder hele dagen. Det har hun aldrig turdet før! Så det er bare rigtig fint!

Det med grenene og græstørven skal jeg bestemt også prøve når de bliver lidt mere modige! Smile Tak for alle de gode svar.

9Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 16:34

Tina

Tina

Hej

ÅH hvor hyggeligt med en lille fugl på skulderen cheers

Glemte lige et godt råd- at du selv spiser lidt af det som du tilbyder dem, for så ser de at en anden i flokken kan spise det og det kan sagtens smitte af Very Happy

Knus
Julie

10Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 22:49

Johnni Gade

Johnni Gade

det var faktisk lige efter jeg lod som om jeg spiste noget af det at den kom og nippede til det Very Happy

11Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tirs 17 Mar 2009, 23:39

Undumor

Undumor

Hej Johnnie

Jeg vil da lige sige hej og velkommen, til dig og dine to søde fugle! Very Happy

Håber du får stor glæde af at være her.

Jeg ser du har fået mange gode råd vedrørende foder. Smile

Held og lykke med både fodring og temning.

Hilsen Anne.

http://www.undulatliv.dk

12Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Ons 18 Mar 2009, 13:35

Johnni Gade

Johnni Gade

Ja det har jeg og det sætter jeg pris på Smile

tak Anne.

13Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tors 19 Mar 2009, 21:04

Lisa

Lisa

Hejsa Johnni Very Happy

Jeg opdager lige nu, at jeg slet ikke har fået ønsket dig velkommen!

Så her er en velkomsthilsen fra mig.Håber du bliver glad for at være medlem Very Happy

Piphilsen Lisa Smile

14Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Tors 19 Mar 2009, 21:08

Johnni Gade

Johnni Gade

Det er jeg allerede! Smile Very Happy

15Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Fre 20 Mar 2009, 03:31

Lotte

Lotte

Velkommen til siden, skal du da ihvertfald også have fra mig Smile

16Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Fre 20 Mar 2009, 13:47

Johnni Gade

Johnni Gade

Mange tak Lotte! Smile

17Hej hej :) Empty Sv: Hej hej :) Lør 21 Mar 2009, 18:58

Linnea

Linnea

Hej Johnni! Very Happy

Jeg vil da også lige sige velkommen!

Det er nogle meget smukke fugle du har.
Hvad hedder de? Smile

Jeg synes det er nogle rigtig gode råd de andre er kommet med, så jeg har ikke så meget mere at tilføje. Wink

Det var da en god oplevelse, at din hunundulat fløj op på din skulder! Very Happy

Mine to undulater pipper heller ikke ret meget, men som en anden skrev, så hidser de hinanden op og hvis en først er begyndt, følger resten med.
Dengang jeg havde 4 fugle blev der fløjtet fra morgen til aften. I love you

Jeg er sikker på du bliver glad for at være medlem.
Her er der en masse undulatglade folk der kan svarer på næsten alle éns spørgsmål.

Held og lykke med dine små pipser.

Hilsner, Linnea.

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum