unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tam fugl til vildefugle

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Tam fugl til vildefugle Empty Tam fugl til vildefugle Fre 27 Mar 2009, 20:53

T-fugl

T-fugl

Hej, somsagt har jeg to undulater som desværre ikke er tamme. Men jeg tænkte på om det er muligt at F.eks have en lille unge sammen med dem, som man kan gøre tam?
Jeg ved godt at de lærer af hinandens adfærd, men hvis man leger nok med, er det så muligt?

Hilsen Thomas

2Tam fugl til vildefugle Empty Sv: Tam fugl til vildefugle Lør 28 Mar 2009, 03:11

Junie

Junie
Admin

Hej Thomas.

Det kan du godt. Men jeg vil mene at det er meget vigtigt, at ungen er håndteret og ikke er bange for hænder.

Tamhed og tryghed smitter, så hvis ungen er mere eller mindre tam når du får den og de andre ser at den ikke er bange for dig, vil de langsomt også blive mere fortrolige med dig.

Men det kræver stort arbejde, men kan sagtens lade sig gøre. Som sagt dog kun hvis ungen i forvejen er håndtam, ellers vil det bare blive et umuligt arbejde med tre vilde fugle.

Du skal nok købe en unge hos en privat opdrætte, hvis du vil være sikker på at den har været i hænder siden den klækkede.

Under "links" kan du finde forskellige adresser til private opdrættere, så kan du altid prøve at skrive til dem og høre om de håndterer ungerne.

Nu kan jeg ikke lige huske hvor du bor,men Undumor herindefra har i øjeblikket håndteret unger. Måske skulle du prøve at høre hende om hun har en der ikke er reserveret.


Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

3Tam fugl til vildefugle Empty Sv: Tam fugl til vildefugle Lør 28 Mar 2009, 09:51

T-fugl

T-fugl

Hej Junie

Mange tak for svaret:D

Det var en stor hjælp.

Hilsen Thomas

4Tam fugl til vildefugle Empty Sv: Tam fugl til vildefugle Lør 28 Mar 2009, 21:19

T-fugl

T-fugl

Hej igen.

Kan en lessons godt enes med undulaterne, hvis der kun er en enkel lesson i buret?

5Tam fugl til vildefugle Empty Sv: Tam fugl til vildefugle Lør 28 Mar 2009, 23:24

Kirsten F

Kirsten F

Hej igen Thomas Smile

Jeg må desværre sig nej til dit spørgsmål.. Lessons bør ikke dele bur sammen med andre arter.. Du kan godt have en lessons, samtidig med undulaterne, hvis de bor i hvert deres bur..

Du kan også godt have dem ude at flyve samtidig, men ALTID kun under opsyn..

Jeg ville personligt dog ikke turde det..

Mange hilsner
Kirsten

http://fugleparadiset.dk

6Tam fugl til vildefugle Empty Sv: Tam fugl til vildefugle Lør 28 Mar 2009, 23:48

T-fugl

T-fugl

Nej, det er nok også bedst. De er bare SÅ søde:D

Men har besluttet mig for lille unge istedet.

Tak:-)

Thomas

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Ny fugl i byen: Columbus

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum