unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater

Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ny bruger Fra Aalborg.

+5
Lisa
Tina
Clara
Undumor
Sørenr
9 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Ny bruger Fra Aalborg. Empty Ny bruger Fra Aalborg. Søn 28 Jun 2009, 11:33

Sørenr

Sørenr

Hej Allesammen

Faldt over denne side helt tilfældigt Very Happy

Nogle af jer vil måske "kende" mig fra andre fugleforums ("kender" sikkert også nogle af jer Wink )

Lige fortiden forsøger jeg at få et par toppet undulater til at gå i redekassen, var så heldig at finde et par toppede alm undulater efter meget meget lang tids søgen på div. fuglemarkeder og online cheers

Ellers har jeg 4 helt store flotte englændere som giver mig lidt besvær i opdræts øjemed lol!

Nå men de alm undulater som i år har fået lov at yngle i flok i år giver lidt unger, ikke mange men lidt og de nyder de gode forhold.

Udover undulater har jeg et par bjerglorier (verdens sjoveste fugle) og 2 han svaleparakitter der prøver at lege par jocolor

Vi "Ses" til en fuglesnak.

Mvh

Sørenr

2Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Søn 28 Jun 2009, 12:15

Undumor

Undumor

Hej Søren

Velkommen til! Smile

Det lyder som en pæn lille flok du har der, med lidt forskellige fugle.

Jeg kunne godt tænke mig at se billeder af dine toppede undulater på et tidspunkt.

Glæder mig til at se og høre mere fra dig og din flok. Very Happy

Vh, Anne.

http://www.undulatliv.dk

3Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Søn 28 Jun 2009, 19:53

Clara

Clara

Hej Søren.

Velkommen hertil forummet Smile

Hvor lyder det som nogle søde og sjove fugle du har Very Happy

Jeg har selv to han undulater,en blå og en grøn Smile

Glæder mig til at høre mere om dine og evt se billeder!

Hilsen Clara Very Happy

4Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Søn 28 Jun 2009, 23:01

Sørenr

Sørenr

Hej Undumor

Hvilke varianter gør du så i? hvis du altså går op det? Very Happy

Hej Clara

Er dine fugle ikke sjove da? lol!

Tak for velkomsten begge 2 og skal nok lige finde kameraet frem en af de nærmeste dage.

5Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Man 29 Jun 2009, 13:16

Tina

Tina

Velkommen til

Altid rart med nye ansigter og ikke mindst nye fugle Very Happy

JAAA billeder kan man ikke få for mange af!

Knus
Tina

6Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Man 29 Jun 2009, 13:33

Sørenr

Sørenr

Støver lige mit kamera af idag Very Happy

7Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Ons 01 Jul 2009, 16:40

Lisa

Lisa

Hejsa Søren Very Happy

Jeg vil da også lige ønske dig velkommen Smile

Jeg glæder mig til at høre mere om dine pippere,og måske se billeder. Især af de toppede Smile

Jeg har selv en pæn lille flok almindelige undulater i forskellige varieteter og har et par gange ladet dem yngle Smile

Håber du bliver glad for at være medlem herinde!

Piphilsen Lisa Smile

8Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tors 02 Jul 2009, 00:56

Junie

Junie
Admin

Hej Søren.

Jeg har da slet ikke fået ønsket dig velkommen!

Jeg håber du bliver glad for at være medlem og glæder mig også til at se billeder af dine skønne fugle Smile

Hvad er det for en skønhed du har på dit profilbillede?

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

9Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Fre 03 Jul 2009, 11:31

Sørenr

Sørenr

Tak for velkomsterne.

Fuglen på profil billedet er en Svaleparakit som er en meget underholdende fugl da de elsker at hænge på hovedet og lege som små adrætte akrobater. Very Happy

Kan tilføje at de har pensels tunger og hovedfoderet består af nektarpulver (lorifoder)

Spørg hvis i vil vide mere.

Mvh

Sørenr

P.S. Billeder er på vej.

10Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Fre 03 Jul 2009, 11:37

Sørenr

Sørenr

11Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Man 06 Jul 2009, 16:56

Elizabeth

Elizabeth

Hej Søren.

Velkommen fra mig også Very Happy

Hvor er det spændende at du har forskellige fugle!

Håber du bliver glad for at være medlem herinde Smile

Hilsen Elizabeth Smile

12Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 15:43

Linnea

Linnea

Hej Søren.

Også et stort velkommen fra mig! Very Happy

Hvor er din svaleparakit på dit profilbillede bare flot! En rigtig lille skønhed. I love you

Jeg glæder mig til at høre meget mere om dig og alle dine forskellige fugle. De lyder rigtig søde alle sammen.
Og ligesom alle de andre medlemmer, glæder jeg mig da også til at se billeder af pipperne!

Jeg har selv tre dejlige undulater, Kurt som er en normaltegnet grøn han, Barbie som er en albino hun og Sally som er en isabell violkobolt blå hun. Jeg skal snart anskaffe mig en han til, tror vidst nok jeg skal hente ham i næste uge.

Jeg er sikker på du bliver glad for at være medlem! Her står altid nogle søde folk til rådighed hvis man for problemer! Og så er det selvfølgelig bare super hyggeligt at skrive her inde. Very Happy

Hilsner, Linnea.

13Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 17:16

Sørenr

Sørenr

Hej igen

Jeg vil meget gerne poste billeder af de fugle jeg har nu, men der problemer med billed størrelsen, har forsøgt mig med psp X men det lidt for teknisk til min fuglehjerne Very Happy nogle der kender et godt program til at gøre billederne mindre? Gerne et freeware program der er så simpelt at selv jeg kan forstå at bruge det? lol!

P.S.

Har MANGE gigabyte billeder liggende som er taget med Canon EOS 300D spejlrefleks kamera i super god kvalitet.

14Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 17:54

Junie

Junie
Admin

Hej Søren.

Har du ikke fået en cd med da du købte kameraet?

Der burde i hvert fald høre et billedbehandlingsprogram med.

Må lige høre om du har oprette dit eget galleri? For dér ved jeg da at man kan indsætte selv meget store billeder!

Og hvordan fik du indsat profilbilledet?

Du skal ikke bruge funktionen med at indsætte billeder direkte ind i indlægget, da det ikke fungerer og der kommer et program ind over som ikke hører til siden her.Men kopiere billederne fra dit galleri og sætte dem ind i indlægget.

På "teknisk side" er der en udførlig beskrivelse af hvordan det gøres Smile

Når du har indsat billederne kan du selv godkende dem.Det gøres under "moderation"

Held og lykke med det Very Happy

Hilsen Junie.

15Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 17:55

Undumor

Undumor

Hej Soeren

Jeg bruger selv İrfanview til at formindske mine billeder.

Jeg tror du skal gaa ind paa www.irfanview.com og se hvad du finner der.
Held og lykke med det. Smile

Vh, Anne.

Edit: Dette program kan du laste ned paa computeren helt gratis.

16Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 18:18

Sørenr

Sørenr

Tak for de hurtige svar Very Happy

Har nu oprettet mit eget gallery.

Flere billeder vil komme på senere.

17Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 18:27

Junie

Junie
Admin

Hej igen Smile

Godt du fik det til at virke!

Jeg har lige været inde og kigge på billederne, det er nogle meget smukke fugle du har Very Happy

Hilsen Junie.

18Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 07 Jul 2009, 22:40

Sørenr

Sørenr

Så der flere billeder Very Happy

Kan man oploade videoer herinde?

19Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Ons 08 Jul 2009, 10:23

Undumor

Undumor

Hej Soeren

Saa fik jeg ogsaa taget et kik.
Rigtig smukke fugle du har der! Specielt de skoenne danskbrogede unger! Very Happy Har du unger i oeyeblikket?

Vh Anne.

20Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Ons 08 Jul 2009, 12:15

Sørenr

Sørenr

Hej Undumor

Nej har desværre ingen unger lige nu, mistede 3 unger i sidste ude der var ca 1 uge gamle pga anden hun ville overtage redekassen UDEN unger så de blev hakket ihjel Sad

Nu går jeg og venter på et andet par får klækket 3 æg om ca 10 dage.

de dansk broget er klart en af mine favorit varianter, billederne af de dansk brogede unger er fra sidste år hvor der kom 3 kuld af dem med det samme par, de 2 første kuld var gul/grøn broget og det sidste var hvid/blå broget.. Question

21Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Ons 08 Jul 2009, 16:33

Junie

Junie
Admin

Hej Søren.

Man kan desværre ikke oploade videoer endnu Smile

Hvor er det trist med dine små unger Sad Men jeg tænker lige,dine yngler også i flok ikke?

Hilsen Junie.

22Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tors 09 Jul 2009, 00:18

Linnea

Linnea

Hej Søren.

Hvor er det bare trist, det med dine små unger! Crying or Very sad

Jeg har også lige været inde og kigge på dine skønne fugle. Og de er jo riigtig smukke! Very Happy

Danskbrogede undulater må jeg indrømme også er en af mine favoriter. De er så smukke, på den måde deres farver er fordelt ud over kroppen.

Held og lykke med ynglen fremover! Very Happy Fortæl endelig hvordan det kommer til at gå.

Hilsen Linnea.

23Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tors 09 Jul 2009, 12:09

Sørenr

Sørenr

Hej junie

Jo har forsøgt med opdræt i flok igen i år og det har slået fejl igen (døde unger).

Må jo gøre noget galt, men kan ikke lige regne fejlen ud?

Yngler os med enkelte par der går i voliere for sig selv og det har jeg held med Very Happy

Opretter en tråd om det for det er lidt omspændende.

24Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 14 Jul 2009, 01:21

Johnni Gade

Johnni Gade

Hey Søren. Voldsom flot svaleparakit Smile Velkommen til! Smile

25Ny bruger Fra Aalborg. Empty Sv: Ny bruger Fra Aalborg. Tirs 14 Jul 2009, 01:21

Johnni Gade

Johnni Gade

og hvilke andre forums har/sidder du på?

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum