unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Protein foder / Melorme.

+2
Lisa
Sørenr
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Protein foder / Melorme. Empty Protein foder / Melorme. Lør 24 Okt 2009, 15:14

Sørenr

Sørenr

Hej

Jeg har gennem de sidste år eksperimenteret med foderet til mine undulater, i den procees har mine undulater fået små melorme og protein foder blanding af insekt æg, pupper, små biller og andet lækkert (set med undulat øjne) et par gange om ugen som de spiser med stor fornøjelse.

Andre der giver sine undulater lidt anderledes tilskuds foder indimellem?

Læste en udtalelse på nettet angående foder til fugle som er ret god syntes jeg Razz


"Kan de få det i sig har de godt af det, kommer det op igen har de ingen skade taget"

Fortsat god dag til jer allesammen Very Happy

2Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Lør 24 Okt 2009, 20:15

Lisa

Lisa

Hejsa Søren.

Jamen det lyder da som en rigtig god ide, og sikkert også meget lækkert for undulaterne Smile

De eneste betænkeligheder jeg lige har, er at i yngleperioden skal man passe på ikke at give for proteinholdig foder, da de ellers (af mystiske grunde) kan finde på at ødelægge æg og senere hakke ungerne.

God dag/aften til dig også Very Happy

Piphilsen Lisa Smile

3Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Lør 12 Jun 2010, 19:23

bessie

bessie

så lige den her tråd og blev lidt forundret over at de spiser melorme Laughing så spurgte min mand som osse havde undulater som barn og det vidste han godt de gjorde, han havde osse haft fodret hans med melorme, men havde osse fundet ud af at det kun var et enkelt de kunne tåle om ugen ca for hans døde af protein forgiftning og forstoppelse Crying or Very sad
men vil da klart prøve at give min buller en enkelt når han bliver lidt ældre I love you

http://www.bobse.dk

4Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Tirs 22 Maj 2012, 23:23

henriette86

henriette86

Kan det godt være tørrede melorme man giver dem?

5Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Fre 28 Sep 2012, 15:59

henriette86

henriette86

Prøver lige igen Smile
Kan man godt bruge tørrede melorme?

6Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Søn 30 Sep 2012, 18:59

Junie

Junie
Admin

Hej Henriette.

Jeg giver ikke selv melorme, men går da stærkt ud fra at du også kan bruge tørrede melorme. Måske er proteinindholdet knap så højt, men det er vel stadig godt.

Jeg kender en opdrætter der giver sine kylling og tun. Så der er mange muligheder Very Happy

Junie.

http://www.unduforum.com

7Protein foder / Melorme. Empty Sv: Protein foder / Melorme. Søn 21 Okt 2012, 23:37

Elizabeth

Elizabeth

Hej alle.

Jeg ville kun give proteinholdig og fedende foder der bruges til yngel. Hvis man " bare" har selskabsundulater, der aldrig yngler, er frø og diverse grøntsager det bedste. Dog kan man sagtens give sine stuefugle æg, orme og andet en sjælden gang i mellem. det skal bare ikke være hver uge Smile

Hilsen Elizabeth.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum