unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ny i forummet

+3
Kirsten F
Lisa
Tanja
7 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Ny i forummet Empty Ny i forummet Fre 04 Dec 2009, 17:08

Tanja



Hej alle,

Sikke et dejligt forum og det har jeg først fundet nu Surprised

Det er faktisk Kirsten F, som gjorde mig opmærksom på det, så tak for informationen Kirsten Smile

Jeg er den lykkelige ejer af 4 tamme undulater, Basse og Gøjsen som er halvt engelske og Futte og Mulle (oprindeligt er hun døbt Tvebak af opdrætterens datter, så hun har dobbelt navn Wink ), som er almindelige undulater.

Til dagligt arbejder jeg på et rejsebureau, og i min fritid arbejder jeg som frivillig med dyreværns/velfærds opgaver.
Det er mest rådgivning, og det er blevet til en del inden for fugle, men jeg mangler stadig meget viden, så det er godt at kunne trække på andres viden og erfaring.

Glæder mig til at bruge forummet Smile

Mange hilsner
Tanja

2Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Lør 05 Dec 2009, 02:14

Lisa

Lisa

Hejsa Tanja.

Velkommen hertil forummet. Jeg håber, at du bliver glad for at være medlem herinde Smile

Hvor dejligt at du har 4 tamme undulater. Jeg har selv en lille flok i min stuevoliere. De er alle rimligt fortrolige, men ikke direkte tamme.

Jeg glæder mig til at høre mere om dine skønne fugle og evt se billeder af dem Smile

Piphilsen Lisa Very Happy

3Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Lør 05 Dec 2009, 13:04

Kirsten F

Kirsten F

Hej Tanja

Jamen jeg vil også ønske dig hjertelig velkommen herinde - hehe ja jeg glemte at "advare" dig - herinde er vi lige så tossede efter billeder som alle andre steder Laughing

Det er et super hyggeligt forum her hos Junie og jeg er glad for at du vil være med.

Glæder mig til at høre mere om dine dejlige fjerbøller I love you

Knus Kirsten

http://fugleparadiset.dk

4Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Søn 06 Dec 2009, 21:43

Junie

Junie
Admin

Hej Tanja.

Jeg vil da også lige ønske dig velkommen Very Happy

Hvor lyder dine undulater skønne, det er flot at du kan have fire tamme sammen!

Jeg glæder mig til at høre meget mere om dem Very Happy

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

5Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Man 07 Dec 2009, 16:51

Elizabeth

Elizabeth

Hej Tanja.

Velkommen!

Håber du bliver glad for at være medlem Smile

Hvilke farver har dine undulater?

Hilsen Elizabeth Very Happy

6Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Man 07 Dec 2009, 17:27

Tanja



Hej alle,

Tak for jeres søde velkomst, og jeg glæder mig meget til at få glæde af siderne.

Hm, det med billeder er jeg jo ikke så god til, og det er bare for dårligt, for jeg elsker selv at se alle de sjove situationer og skønne pipper Very Happy

Og det er nok også nødvendigt for at forklare farverne Wink

Men jeg skal forsøge:

Basse er den ældste og kom selv flyvende, så alder er ukendt. Han er engelsk men jeg ved ikke om han er halvt eller mere. Han er opaline himmelblå og selvom han ikke var tam, da han landede her, er han blevet den mest tamme og kan være meget "mor-syg" ...
Futte er 11 mdr og almindelig. Han har boet her siden marts og er en super kær fugl og meget smuk. Han er nærmest selvlysende lys grøn på maven og hovedet et gult, hvilket fortsætter ned i vingerne, svingfjerene er hvide og han har ingen mørke tegninger (kræver nok et billede).

Gøjsen er halvt engelsk fra august og australskbroget grågrøn, så vidt jeg husker, og er meget nussesyg og fortrolig. Jeg ved endnu ikke om det er en han eller hun.
Tror det er en hun for Basse og Futte har kæmpet om Gøjsen, og de to bedste venner er desværre ikke så gode venner længere. Vi fik at vide fra opdrætter, at det var en han.

Lille Tvebak Mulle er almindelig og også fra august. Hun er totalt udefinerbar, hovedet er gult og maven en meget smuk nærmest viol blå farve, hun har sorte markeringer både i nakken og på vingerne.
Hun er en rigtig putte fugl, som elsker at ligge i hånden og blive kløet i nakken, men hun er også fra august, så der er nok stadig lidt baby i hende.

Som nævnt er de alle tamme, men de bor desværre i to bure i øjeblikket, hvilket absolut ikke var planen, men de kan ikke rigtigt enes alle 4. Måske jeg skal starte et andet indlæg om det og høre jeres mening og råd .... kunne afgjort godt bruge det Smile

Mange hilsner
Tanja

7Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Søn 24 Jan 2010, 01:12

Clara

Clara

Hej Tanja.

Et lidt forsinket velkommen fra mig Very Happy

Håber du bliver glad for forummet!!!

Hilsen Clara Smile

8Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Man 25 Jan 2010, 12:25

Tanja



Hej Clara,

Bedre sent end slet ikke Smile

Tak for velkomsten og jeg er faktisk allerede meget glad for forummet.

Mange hilsner

Tanja

9Ny i forummet Empty Sv: Ny i forummet Man 15 Feb 2010, 01:24

Tina

Tina

Hej

Vil også lige dyde dig velkomme Very Happy Altid dejligt med nye ansigter.

Knus
Tina

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum