unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

hjælp !!!!!

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1hjælp !!!!! Empty hjælp !!!!! Ons 03 Feb 2010, 22:34

Gæst


Gæst

hej Very Happy jeg har to undulater den ene en han den anden en hun. i 2008 fik min hun (pippi) scaly face eller noget der ligner og hendes næb er vokset forkert og der gik cirka en måned før vi fandt ud af det. Jeg har prøvet at komme af med det ved hjælp af opløste sæbe spåner og vaseline men hver gang det er begyndt at gå væk kommer det hurtigt igen Crying or Very sad senere døde min han men jeg fik en ny der hedder pepsi og han er hvist også blevet ramt af det. jeg ved det var dumt at sætte dem sammen når hunnen er syg. men det har så gjordt at jeg ikke kunne tæmme dem fordi jeg er blevet nødt til bare at tage dem ud af buret og bruge en tandbørste til at børste på benene og en vatpin med vaseline på til næbet. så vær gang jeg har været ved at tæmme dem er der kommet tilbage slag pgr. af behanlingen så jeg har nogle spørgsmål:

-skal jeg holde en pause med behanlingen eller tæmningen, eller skal jeg ikke slet ikke holde pauser?.

-har i nogle gode behanlings metoder til scaly face ?

-er det næmmere at tæmme en undulat hvis den er enlig ?

-skulle jeg tage at skille dem ad indtil de begge to er raske ?

vil meget gerbe have svar hurtigst mugligt I love you

2hjælp !!!!! Empty Sv: hjælp !!!!! Tors 04 Feb 2010, 03:38

Junie

Junie
Admin

Hej Smile

Hvor er det trist at dine fugle har fået scaly face Crying or Very sad Men heldigvis er det noget der nemt kan kureres.

Du bliver nødt til at tage dem til dyrlægen, eller i hvert fald ringe til en dyrlæge. så du kan få den rette behandling.

Diverse olier og andre gode råd, har ikke den ønskede effekt. Nogle gange kan det dæmpe symptomerne, men den vil som regel vende tilbage så snart man stopper behandlingen.

Du skal behandle dem med noget der hedder Ivomec. Det kan du kun få på recept og derfor skal du snakke med en dyrlæge.

God bedring med dem Very Happy

På dit andet spørgsmål ang tæmning. Så kan du sagtens tæmme to undulater samtidig. Det kræver selvfølgelig tålmodighed, men det gør det også hvis man kun skal tæmme en.

At du selv har behandlet dem med mod scaly face og er blevet nødt til at tage dem ud, har selvfølgelig gjort dem mere nervøse. Når de får noget mere ro vil tæmningen også gå lettere.

Nu skriver du at du har brugt en tandbørste. Det må du endelig ikke gøre, du kan komme til at skade deres hud og gøre situationen værrer selvom du bare prøver at hjælpe dem.

Så ring til en dyrlæge, så dine pippere kan få den rette medicin.Så bliver de hurtigt raske og du kan begynde at tæmme dem Very Happy

Skriv gerne hvordan det går!

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

3hjælp !!!!! Empty Tak Junie :D Tors 04 Feb 2010, 16:00

Gæst


Gæst

Tak junie for de gode råd Very Happy
Jwg vil give dem lidt ro, intil jeg får fat i det der IVOMEC Very Happy

4hjælp !!!!! Empty Sv: hjælp !!!!! Søn 07 Feb 2010, 22:45

Elizabeth

Elizabeth

Hej!

Velkommen hertil forummet Very Happy

Hvor er det synd at dine fugle er syge Sad Det er da også meget længe de har haft det! Siden 2008!!!

Fugle kan godt dø af scaly face, og det eneste der med garanti hjælper og kan helbrede dem er medicin du kan få hos dyrlægen. Har du været til dyrlægen med dem?

Mange gange er det bedst at snakke med en dyrlæge der har speciale i fugle. Men nu ved jeg ikke hvor i landet du bor???

Desuden er scaly face en maget ubehagelig sygdom for fuglene. Det klør voldsomt og kan også gøre ondt på dem.

Rigtig god bedring med dem Smile

Hilsen Elizabeth Very Happy

5hjælp !!!!! Empty Sv: hjælp !!!!! Tors 11 Feb 2010, 23:04

Clara

Clara

Hej.

Åhh hvor synd at dine fugle er syge Sad

Jeg håber at de meget snart bliver raske igen.

God bedring med dem.

Hilsen Clara

6hjælp !!!!! Empty Sv: hjælp !!!!! Man 15 Feb 2010, 01:06

Tina

Tina

Hej

Du skal tage dem til dyrlægen med det samme! Hun vil dryppe et par dråber parasitdræbende på dem og så skal behandlingen gentages en uge efter. Du skal også sørge for at desinficere buret efter deres første behandling.

Scaly face er en meget ubehagelig sygdom for fuglene så få dem behandlet nu!

Og det er MEGEt smitsomt så ja det var dumt at sætte dem sammen.

Jeg håber du allerede har været hos dyrlægen nu?
den gode nyhed er at behandlingen er meget effektiv.

God bedring med dem Smile

Og knus
Tina

7hjælp !!!!! Empty tak :) Man 15 Feb 2010, 14:11

Gæst


Gæst

tak for alle de gode råd som i har givet Smile de har fået den første del af behanlingen og vi har gjordt deres bur skinndene rent. Vi har skiftet grene og gjordt alt de har været i nærheden af rent så parasitterne ikke sidder der og gemmer sig, What a Face og vi har vasket alt der har været i buret Smile og jeg kan faktisk allerede se at de er i bedring. min hun undulat (pippi) plejer og side helt stille når jeg vækker dem men idag fløj hun bare helt fint rundt og villle ud at flyve ( og det var lige igår vi behandlede dem første gang) Very Happy jeg sørger for at buret bliver gjordt rent så tit som mugligt Smile har glædet mig meget til den dag de små pippere ville blive raske Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum