unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

i stuen eller på værelset ?

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1i stuen eller på værelset ? Empty i stuen eller på værelset ? Fre 02 Apr 2010, 13:33

Mathilde H

Mathilde H

altså jeg har jo hørt at en undulat er en selskabs fugl og jeg har læst mange stæder at de godt kan lide at være mellem mennesker hele tiden. er det rigtidt ? fordi nu står de på mit værelse men hvis jeg kan få lov af min mor ville jeg gerne flytte dem ind i stuen, ville det våre skidt eller godt Question . ville de blive mere van til mennesker hvis de er mellem mennesker og mere indtreseret i hvad vi laver ? (de fleste af os der hjemme er i stuen) jeg har også læst at de godt kan lide lidt baggrunds støj ? og så et enkelt spørgsmål mere. det kan nemlig være at vi her til sommer vil begynde at bygge en udendørs voliere. så vi kan have lidt flere fugle Very Happy så hvis jeg nu tæmmede de "nye fugle" inden de kom i volieren ville alle fuglene så blive ved med at være tamme eller ville de blive helt vilde igen ?

håber i vil besvare mine spørgsmål Very Happy

2i stuen eller på værelset ? Empty Sv: i stuen eller på værelset ? Tirs 06 Apr 2010, 16:15

Kirsten F

Kirsten F

Hej Mathilde Smile

Det er rigtigt at undulater godt kan lide selskab og at være hvor der sker noget, så det vil helt bestemt være en god ide at have dem der hvor I opholder jer mest, nemlig i stuen.

Idet undulater godt kan lide at der sker noget, kan de selvsagt også godt lide at der snakkes, spilles musik eller støvsuges for den sags skyld. Undulater elsker larm, og det vil du opleve ved, at jo mere DU larmer, jo mere pipper og fløjter dine undulater. De kan sidde og halvsove hvis de keder sig, men lige så snart der sker noget og der snakkes eller larmes, liver de op og bliver glade..

Mine undulater elsker når vi snakker, ser tv eller hører musik..
Og JA.. de vil helt bestemt blive mere vant til og fortrolige med mennesker, jo tættere de er på jer..

Det kan godt lade sig gøre at de tamme fugle bliver ved med at være tamme, selvom de flytter i en voliere sammen med andre ikke tamme fugle.. Men det kræves at du/I bliver ved med at snakke med dem og beskræftige dig/jer med dem præcis som før..

En god huskeregel for at holde tamme fugle tamme, er at der ikke må gå en eneste dag, hvor man ikke beskæftiger sig med fuglene, og at man snakker med dem eller leger med dem i minimum ½ time hver dag..

Knus Kirsten

http://fugleparadiset.dk

3i stuen eller på værelset ? Empty tak for svaret :) Tirs 06 Apr 2010, 19:51

Mathilde H

Mathilde H

tak for hjælpen kirsten jeg vil se om jeg kan få min mor med på ideen. hun elsker også fugle men hun syntes de sviner lidt Razz

4i stuen eller på værelset ? Empty Sv: i stuen eller på værelset ? Tirs 06 Apr 2010, 21:39

Mie D

Mie D

Ja de sviner en smule, men jeg tager og fjerner snavset en gang om dagen også er det faktisk ikke slemt. Smile

Men de små pus har det bedst i nærvær med andre. Very Happy

http://www.freewebsite.dk/miedawall

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum