unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater

Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Charlotte,Oscar og lille nye

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Charlotte,Oscar og lille nye Empty Charlotte,Oscar og lille nye Tors 18 Nov 2010, 19:54

Gæst

Gæst

Hej allesammen, er ny herinde.

Jeg hedder charlotte, 24 år og bor i sverige. med min kæreste, to hunde og nu to undulater

Jeg har en lille blå undulat som jeg købte juli måned 6 uger gammel som er døbt Oscar.

Idag har jeg så sammen sted, hente en lille ny blå med lidt gult hoved. Håber de to kan blive venner og lege med hinanden mens de er alene. Oscar keder sig-[img][/img]

2Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Tors 18 Nov 2010, 21:26

Junie

Junie
Admin

Hej Charlotte.

Velkommen hertil forummet Smile Jeg håber du bliver glad for at være medlem!

Jeg glæder mig til at høre hvordan det går med Oscar og den lille nye ven. Smile

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

3Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Fre 19 Nov 2010, 12:50

Kirsten F

Kirsten F

Hej Charlotte

Også velkommen fra mig.
Håber du bliver glad for at være her Smile

Vh Kirsten

http://fugleparadiset.dk

4Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Fre 19 Nov 2010, 13:12

Gæst

Gæst

Mange tak begge to.

ved ik helt hvorn jeg skal bære mig ad mewd den lille nye. lige nu står han i køkkenet og oscar i stuen,inden de skal bo samme vil jeg gerne have den lille nye til at blive lidt tam. men sådan fugle lære vel a hinanden også? har haft undulater mange gange men ik hvor de har være tamme. håber nogen evt kan hjælpe.

5Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Fre 19 Nov 2010, 13:23

Kirsten F

Kirsten F

Hej igen

Er Oscar tam? Smile
Du har helt ret i at fugle lærer af hinanden og hvis Oscar er tam vil det smitte af på den lille nye.

Det er dog en god idé, hvis du i starten kan have dem i hvert deres rum, og træne med den lille ny så I lærer hinanden lidt at kende. Det kan dog være svært, hvis fuglene kalder og kalder på hinanden, så man føler sig fristet til at sætte dem sammen med det samme.

Der er nogen der sætter fuglene i hvert deres bur ved siden af hinanden i noget tid, så fuglene kan vænne sig til hinanden før de bliver lukket ud sammen og siden får lov at dele bur. Jeg selv synes dog at det er hårdt at se på særlig længe, hvordan fuglene hænger i tremmerne og slår koldbøtter for at komme ind til hinanden.

Kh Kirsten

6Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Fre 19 Nov 2010, 13:26

Kirsten F

Kirsten F

hov... en lille tilføjelse:

Det vil også være svært at træne med den nye hvis den står i et bur ved siden af Oscar, for Oscar vil selvsagt tage al dens opmærksomhed lige så snart de kan se hinanden.

Hvis ikke Oscar er tam, vil hans nervøsitet også smitte af på den lille nye.

7Charlotte,Oscar og lille nye Empty Sv: Charlotte,Oscar og lille nye Fre 19 Nov 2010, 13:53

Gæst

Gæst

Hej

Oscar er heldigvis tam. kommer over på hånden kommer flyvende når man kalder (selvfælgelig ik som en hund) men hvis du forstår.

Lige nu ja så de i hvert deres rum. hvor længe skal man lade dem være hver for sig?

de har ik kaldt endnu.

lige haft den lille på hånanden inden i buret mens den spiste lige kolbe. det bare så sødt. ved dog også der hvor jeg kober det er redeunger og de er handtamme agtige når man får dem. eller i hvertfald van til at blive taget ved og sådan.

sys bare det synd at have den i køkkenet der er vi ik så meget Sad

men nu bliver det lige sådan rykker ham nok i stuen modsat a oscar. han flyver rundt så shan skal nok finde ham. heh. bare de ik mister ineressen for mig, det er det jeg bange for.

har dog det problem når oscar skal ind i buret vil han ik, bliver nod til at gå på wc med slukket lys er der en losning for dette? tror han er blivet lidt bange for det da han ik er meegt for man røre ved ham.

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum