unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ny undulat

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Ny undulat Empty Ny undulat Tirs 15 Feb 2011, 00:17

Dina02

Dina02

Hej Smile

Min mor og jeg har lige købt en fin lille engelsk undulat.
I dag har vi bare laddet den sidde inde i buret så den kunne falde til, vi har gået og snakket lidt til den og den sidder og kvidrer lidt i ny og næ.

Sådan havde jeg tænkt mig at jeg ville gøre de næste par dage hvor jeg stille og roligt sætter mig ved siden af buret så den kan vænne sig til mig. inden jeg begynder på noget andet.

Er det den rigtige måde at gøre det på? Jeg er helt ny med undulater men har haft mange andre dyr så prøvet lige at tage min erfaring med xD Men nu er fugle ikke det samme som kaniner/hunde og heste Smile

Hilsen Tina

2Ny undulat Empty Sv: Ny undulat Tirs 15 Feb 2011, 01:19

Junie

Junie
Admin

Hej Tina.

Nu er det godt nok ikke tam undulater jeg har, men jeg synes bestemt det er en god fremgangsmåde.

På den måde kan den lille falde mere til ro, inden I begynder at tæmme den.

Blive endelig ved med at snakke med lys og rolig stemme, hver gang du nærmer dig buret. Så lærer den lille hurtigt din stemme at kende.

Jeg tror sagtens at man kan bruge sin erfaring med andre dyr. Det hele handler jo om at skabe tillid Smile

Held og lykke med jeres nye lille ven Smile

Hilsen Junie Very Happy

http://www.unduforum.com

3Ny undulat Empty Sv: Ny undulat Tirs 15 Feb 2011, 10:12

Charlie

Charlie

Jeg føler selv at selvom man er ny med undulater så er man et godt skridt på vej når man har god erfaring med andre dyr (især "byttedyr" som kaniner og marsvin)

Det at han kvidrer i ny og næ må bestemt være gode tegn og betyde at han allerede føler sig godt tilpas. Very Happy

http://skysite.dk/sjoerupsite

4Ny undulat Empty Hej :) Tirs 15 Feb 2011, 11:35

Dina02

Dina02

Tusind tak for svaret fra jer begge Smile
Hvad skulle jeg dog gøre uden jeres hjælp ? Wink

5Ny undulat Empty Sv: Ny undulat Fre 16 Sep 2011, 22:54

Schoen

Schoen

Hej Tina.

Jeg vil mene at det er fint at lade den stå en enkel dag,
men derefter så tage hånden ind til den og bare holde den stille
- sådan at fuglen kan vænne sig så hurtigst muligt til dig og din hånd.
Lige så stille kan du begynde at nusse den lidt på maven og nakken,
alt efter hvordan den reagerer selvf. :-)

Held og lykke

Hilsen Aniqa

http://www.aniqaschoen.dk

6Ny undulat Empty ny undulat Søn 18 Sep 2011, 10:52

Ena

Ena

HEJ ANIQA


Lige for at fortælle dig,at Dina i k k e har den lille undulat mere,da en i familien fik allegi af den lille som jeg så overtog,den blev fortrolig ret hurtigt,men skiftede så til at ville bide hver gang jeg satte fingeren ind til den,i løbet af en måneds tid ca kom den i bur til mine andre undulater som er tamme,troede det ville smitte af altså tamheden,men nej den flygter fra min hånd og vil slet ikke ud at flyve som de andre,hvilket jeg synes er underligt,desværre for den er den ikke rigtig blevet accepteret af de andre,de er alm.undulater og den er engelsk som jo nok er problemet.

mange fuglehilsner Ena

7Ny undulat Empty Sv: Ny undulat Søn 18 Sep 2011, 13:03

Schoen

Schoen

Hej Ena.

Ok, det var da ærgerligt at familien blev allergisk for undulaten. (det sker sjældent)

og tak for svaret, det var pænt af dig Smile

De bedste hilsner Aniqa



Sidst rettet af Schoen Fre 23 Sep 2011, 12:26, rettet 1 gang

http://www.aniqaschoen.dk

8Ny undulat Empty ny undulat Søn 18 Sep 2011, 22:23

Ena

Ena

Hej


Har lige set dit indlæg

Jeg har jo prøvet at gøre den tam da den var i sit eget bur,den vil godt gå hen til mig på pinden bare jeg blir udenfor med fingeren,men det er en lille vred een der puster sig op og hakker,nu har den været sammen me de andre i et halvt års tid så det ville da være synd at sætte den i et bur alene for den pludrer og leger med legetøjet,men undgår de andre og bider af dem hvis de nærmer sig,så må jeg jo acceptere at sådan er den desværre,hørte desværre for sent at man ikke skal sætte en engelsk undulat sammen med de alm. fuglehilsen Ena

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum