unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Hej med jer :)

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Hej med jer :) Empty Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 11:07

Petrified

Petrified

Hej, mit navn er Pia Nielsen.
Jeg fik mine første to undulater i lørdags Smile Så vidt jeg ved er det to hanner ved navn pip og pop Very Happy
Da jeg ikke ved så meget om dem endnu, kommer jeg nok til at stille en del spørgsmål :p

2Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 11:48

Dina02

Dina02

Hej og velkommen Smile

Iih hvor dejligt med to små undulat drenge Smile Tillykke med dem Smile

3Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 12:46

Petrified

Petrified

Mange tak for det ;D Det er også rart med lidt mere liv i det herhjemme Very Happy Så til den lidt svære del, og det er at gøre dem tamme når de er to Surprised

4Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 14:50

Dina02

Dina02

Ja det er rigtigt Smile

Men tror de andre vil give mig ret i det jeg siger nu, du skal bare have tålmodighed Smile Du kan evt få nogle gode ideer på Kirstens hjemmeside, den er bare super god!! http://www.fugletossen.dk/brugerside.php?page_id=10
Ellers kan du gå ind under det forum om Tæmning af undulater, der er der sikkert også masser af gode tips Smile
Jeg håber du får meget glæde af de to drenge Smile

5Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 15:52

Petrified

Petrified

Jeg har skam også masser af tålmodighed, men jeg fjerner mig nogle gang fordi mine fugle begynder at trække vejret meget hurtigt når jeg nærmer mig Razz
- Jeg købte dem af en dyrehandler, hvor de gik i et kæmpe voliere med en masse andre undulater, så de er slet ikke tamme Razz det kommer til at tage sin tid Smile

6Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 16:12

Dina02

Dina02

Ja det kan jeg godt se Smile
Men det er super at du er frisk på gøre dem tamme :)held og lykke med det, og glæder mig da til at høre nyt om dem med tiden Smile

7Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 16:15

Petrified

Petrified

Altså jeg håber da det kan lade sig gøre, selvom de slet ikke var tamme :s
- Men jeg må bare blive ved med at prøve et par gange om dagen Smile

8Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 17:00

Junie

Junie
Admin

Hej Pia.

Velkommen hertil forummet og tillykke med dine to drenge.

Jeg synes det er super at du har købt to med det samme. De vil fra starten af have det meget bedre og ikke være så bange.

Mht tæmning, ja så kræver det jo meget tålmodighed, men det er uanset om du har en eller to. To kan faktisk være med til at gøre det nemmere. Fortrolighed smitter og hvis den ene pludselig tør, ja så vil den andet også komme med.

Jeg synes at du bare skal snakke rigtig meget med dem hver eneste dag. Bare sæt dig ved buret, så de lærer din stemme at kende. Lad være med at give hirsekolbe til rådighed, men tilbyd dem en kolbe fra din hånd. Bare hold hånden ind i buret og sid stille og tal sagte til dem. De vil sikkert være nervøse og gøre sig helt tynde, men hvis du bliver siddende, vil de tilsidst ikke kunne modstå fristelsen Smile Måske sker det ikke første eller anden dag, men det skal nok komme og med tiden vil de kravle op på din hånd for at spise af den.

Du kan prøve med forskellige lækkerier og altid stoppe hvis du kan se at de føler du kommer for tæt på.

Held og lykke med dem Smile

Hilsen Junie

http://www.unduforum.com

9Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 17:15

Petrified

Petrified

jeg troede bare det var næsten helt umuligt med to, men du har da ret at det jo smutter af, og jeg tror jeg kan med den lidt mere unge af dem. Men er nu ikke helt sikker Very Happy
- Jeg snakker med dem hver eneste dag, lige inde jeg tager i skole, og så et par gange efter jeg er kommet hjem. Dog har jeg også valgt at stoppe når de går væk fra mig, så de kan få ro Smile Men jeg må bare blive ved med at prøve hele tiden Very Happy det skal nok lykkedes en dag Very Happy

- rigtig mange tak for dit gode råd Very Happy Jeg vil helt sikkert tage det med mig, og så købe nogle lækkerier også Razz

- Dog ved jeg ikke om de er til lækkerier, for der hænger noget i buret og de har ikke rørt det siden jeg købte det.. De spiser det almindelige mad Razz

10Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 20:39

Elizabeth

Elizabeth

Hej Pia.

velkommen til Smile

Ja, man kan sagtens tæmme flere undulater sammen. Faktisk mener jeg,at det er en forkert opfattelse, at det skulle være lettere med en.

En enlig undulat er meget mere bange end hvis den har en ven med sig.

Jeg har selv fem undulater. De er ikke vildt tamme, men de går allesammen på hånd både inde i og udenfor buret.

At lokke dem med noget godt eller et sjovt stykke legetøj, er en rigtig god ide. Senere kan du prøve at sætte hånden ind uden noget med. Mine er meget interesserede i at bide i mine fingerringe eller ærmet af min trøje. Men selvfølgelig skal de først lige lære dig at kende og forstå at du ikke er farlig Smile Husk at tal til dem hver eneste gang du nærmer dig buret også når du bare skifter mad og vand.

Hilsen Elizabeth Smile

11Hej med jer :) Empty Sv: Hej med jer :) Ons 13 Apr 2011, 20:42

Petrified

Petrified

Ja okay, men tænkte nok det også ville lade sig gøre på et eller andet tidspunkt Smile Jeg skal bare have tålmodighed Smile Jeg vil blive glad bare ved at de vil sidde på min hånd, mere forlanger jeg ikke Very Happy Hehe.. Ja jeg har faktisk også taget mig selv i at snakke med dem selv når jeg retter på deres ting i buret Very Happy Og når jeg giver mad og skifter vand Very Happy

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum