unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Hjælp til engelsk undulat

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Hjælp til engelsk undulat Empty Hjælp til engelsk undulat Fre 17 Jun 2011, 13:20

HenrietteA



Hej, min mor og jeg har købt en Engelsk Undulat til min mormor da hun altid har ønsket sig en, og eftersom hun føler sig lidt ensom.

Det er en han fugl, og da vi satte ham ind i buret var han lidt skræmt, han fløj rundt og gik lidt i panik.
når vi ikke er der så snakker han med sig selv, men så snart vi er der siger han ikke rigtigt noget, han åbner bare næbet engang i mellem..

han er ikke tam, han virker meget skræmt, og vi har ikke rigtig forstand på denne fugl, er der nogen som kunne give nogle tips til hvordan vi får den mere tam? vi sidder og snakker med den mange gange om dagen, og den har grene, en gynge og et enkelt stykke legetøj med en klokke.

er det måske fordi den er bange for os eller hvad kan det være? vi har lagt et håndklæde over buret så den faktisk kun kan se ud af en side, og det har beroliget den lidt men ikke meget.

håber der er nogle som kan give nogle tips og hjælpe os lidt på vej.

Hilsen Henriette

2Hjælp til engelsk undulat Empty Sv: Hjælp til engelsk undulat Fre 17 Jun 2011, 23:20

CrownVic

CrownVic

Det er helt normalt at undulater er skræmte efter at være kommet et nyt sted. Vores sagde meget lidt og spiste ikke de to første dage.

Jeg har ikke den store erfaring med tæmning, men der flere gode råd her på sitet om dette.

Ellers ser det ud til at I har gjort en masse gode ting. Det er godt at I snakker med den ofte. Jeg vil dog også anbefale, som nybegynder, at læse http://undulatsiderne.dk/pasningsvejledning%20for%20undulater.pdf

Held og lykke med fuglen cheers

3Hjælp til engelsk undulat Empty Sv: Hjælp til engelsk undulat Tirs 21 Jun 2011, 01:31

Lisa

Lisa

Hejsa Henriette Smile

Velkommen her til forummet Smile

Ja, det er helt naturligt at en lille ny fugl er meget bange. Tænk på at den lige er blevet taget væk fra alle sine venner og slet ikke kender de nye omgivelser og de mennesker der omgiver den.

Bare bliv ved med at snakke meget med ham og lad evt lidt stille radio køre, når I ikke er inde hos ham.

Hvis man bare bliver ved, skal han nok blive fortrolig med jer. Men det tager selvfølgelig tid.

Når han er blevet lidt mere tryg, kan I prøve at tilbyde han lidt hirsekolbe fra hånden. Først vil han helt sikker være meget bange, men efterhånden vil fristelsen være for stor Smile

Men I skal selvfølgelig vente til han er faldet lidt mere til ro. Indtil videre er det bedste bare at tale stille og med lys stemme til ham uden at presse ham.

Piphilsen Lisa Smile

4Hjælp til engelsk undulat Empty Sv: Hjælp til engelsk undulat Ons 22 Jun 2011, 20:05

Clara

Clara

Hej Henriette.

Hvordan går det med den lille undulat? Er han faldet lidt mere til?

Jeg er enig med de andre, det bedste er at snakke meget med ham hver dag.

Hilsen Clara

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum