unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Legetøj til de kære :)

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Legetøj til de kære :) Empty Legetøj til de kære :) Tors 07 Jul 2011, 00:57

Thilde

Thilde

Hey alle i dejlige undulat glade pippere Very Happy

Hvad bruger i som legetøj ??? købt eller laver i noget selv ???

Ideer mht. til legetøj ville jeg gerne have for syntes ikke mine har nok Embarassed

På søndag skal jeg ned og skifte reb på familiens sejlbåd og tænkte om jeg skulle bruge noget af rebet til at lave en gynge eller et eller andet ???!! Razz

Håber også andre kan få glæde af få nogle ideer til legetøj til de elskede pipser I love you

Pip gok pip (på forhånd tak) Wink

2Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Tors 07 Jul 2011, 23:03

juliemus

juliemus

hej

jeg ville nok ikke bruge det reb fra båden men ville købe noget sisal garn og nogle træ perler og finde noget natur træ til at lave en gynge af

3Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Lør 09 Jul 2011, 00:31

Clara

Clara

Hej Thilde.

Jeg synes det er en god ide at bruge reb.

Måske Julie vil fortælle hvorfor det ikke kan bruges???

Når jeg giver mine drenge friske grene, lader jeg altid de små sidegrene være på. Der sætter jeg så små bolde fast. Dem leger de meget med, de kan bruge timer på at dreje boldene, men de synger til dem Very Happy

Jeg glæder mig til at høre hvad du finder på, da jeg selv ikke er særlig kreativ Smile

Hilsen Clara

4Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Lør 09 Jul 2011, 11:37

Charlie

Charlie

Er det nylon eller sisalreb?

Jeg bruger det garn som sidder på hø-/ halmballer til at binde alting fast med i buret. Grene, legetøj, gynger m.m. og det er fuglene helt vilde med at pille i.
Nogle steder har jeg "ballegarnet" siddende uden andet formål end til at pille i.
Jeg tror "ballegarnet" er næsten det samme som man laver sisalreb af.
Min (begrænsede) erfaring er at reb ikke skal være af nylon og ikke må være for blødt (som det farvede reb ofte er) for at falde i mine undulaters smag.

Jeg har købt temmelig meget legetøj til mine fugle (lige før de flyttede i volieren) Men efter de er kommet i voliere er ikke så interesserede i legetøj mere. Nu er det mest friske grene/ nyindretning, "ballegarnet" til at pille i, forskelligt foder/ skaller/akvariegrus (nogengange hirsekolber) smidt på en aktiverende måde i bunden af volieren (ovenpå hampestrøelse) og ikke mindst mulighederne for at flyve rundt i volieren og lande på de mange grene (som de selvfølgelig gnaver i) som underholder dem.

Så jeg er også interesseret i at høre om aktiveringsmuligheder/legetøj i voliere?

http://skysite.dk/sjoerupsite

5Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Lør 09 Jul 2011, 12:10

juliemus

juliemus

jeg tænker ofte at bådreb er lavet af nylon eller lignene og det vil jeg mene fuglene nemmer kan hænge fast i hvilket ikke er så godt. men derimod vil jeg heller bruge sisal reb eller sisal garn til at lave legetøj af sammen med friskt træ og træperler da fuglene har noget de så også kan gnave i men også have det sjovet med uden at komme tilskade

6Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Søn 10 Jul 2011, 16:04

Thilde

Thilde

Tak for alle de dejlige svar Smile

Så nu skal jeg så ud og købe sisal garn ... men hvor køber man sådan noget ???

Med de dejligste pip hilsner Thilde Very Happy

7Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Søn 10 Jul 2011, 16:11

juliemus

juliemus

kig efter det i hobby butikker på nettet eller i den by du bor i.

8Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Tirs 12 Jul 2011, 15:48

Coco & Toffi <3

Coco & Toffi <3

Hej Thilde Smile

Jeg har hørt at de er helt vilde med små kattebolde, med klokker i!!
Du kan jo ligge dem i bunden af buret, eller på et bord de tit går rundt på eller noget... du skal bare være Obs. på at du nok skal samle dem op vær 10 sekund, da de syntes det er rigtig sjovt at smide dem ned fra bordet!! Razz
Har ikke selv nogen, da jeg ikke kan finde nogen med små nok huller... det er jo vigtigt at de ikke for fusserne ind i hullerne, og kan brække benene!!

Men ellers er naturgrene jo det bedste!! Du kan eventuelt lave en gynge af dem, og stiger, og andre ting de syntes er sjove at klatre på! Du kan blandt andet bruge halmtråd og kokosreb til at binde tingene sammen! det kan de også bide i Razz

Hilsen Emma Very Happy

9Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Ons 13 Jul 2011, 11:20

Thilde

Thilde

Tak for alle de gode idéer Very Happy

Jeg har lagt en masse æblegrene ind som jeg har fået af min mor hvor der også er æbler på ... men de sidder kun på den samme gren samt en bambuspind jeg har lagt ind ... det virker lidt underligt Question Exclamation

hmmm jeg må ned i hobby forretningen og hente sisalgarn Smile

10Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Ons 13 Jul 2011, 15:49

Charlie

Charlie

Nu kan jeg ikke huske hvor gamle dine undulater er? scratch Men hvis de ikke er vant til at blive aktiveret og bruge deres nysgerrighed, så kan der måske gå lidt tid før de finder ud af det?
Jeg håber du får vagt deres nysgerrighed og de bliver mere livlige og legesyge. clown Basketball

http://skysite.dk/sjoerupsite

11Legetøj til de kære :) Empty Sv: Legetøj til de kære :) Tors 14 Jul 2011, 13:21

Thilde

Thilde

Hey Very Happy

Pipsen er 1 år og Snehvide er kun 6 måneder ... Pipsen har før haft grene med den tidligere undulat jeg havde og de kravlede op og ned af dem samt skrællede dem fuldstændig men nu gør han stort set ingenting andet end at flyve fra og til buret .... Snehvide har jeg kun haft i ca. 2 uger og hun har aldrig haft så meget plads samt friske grene før så jeg kan mere forstå hende at hun er bange (hun er utrolig bange for alt nærmest ...) Hun er dog ved at vende sig til mine hænder så hun ikke flygter så meget mere ... men lyde og bevægelser (både af mig men også udenfor vinduet) får hun nærmest chok .... hun er vidst meget meget forsigtig !!

Håber hun snart kan slappe af Cool

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum