unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Lige et spørgsmål fra en nybegynder..

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Undulat1610



lige et spørgsmål fra en nybegynder [bedre kendt som mig!] Jeg har fået mig en undulat for første gang. Den er ved at blive lidt blå over næbbet så jeg tror det er en han. Men kan en undulat leve alene eller burde den have en partner.. på forhånd tak.. confused affraid

CrownVic

CrownVic

Hvis du kigger rundt i forummet, så vil du se at man anbefaler mindst to undulater sammen. Uanset hvor meget tid man kan give den enlige undulat, så ville der være perioder hvor den sidder alene, og det kan de lide. Undulater er flokdyr og trives bedst flere sammen - dog er to stk. anset som værende ok. flower

I Sverige er det forbudt at holde undulater enkeltvis!! Det er selvfølgelig ikke uden grund man har denne lov. Der mange der mener at også burde være sådan i DK.

Angående kønnet så kan hunner også være blå. Det du skal se efter er om den har hvide ringe rundt om næseborene. I så fald er det en hun.

Undulat1610



Hejsa..

Mange tak for svaret Frank. Jeg vil se om jeg har mulighed for at købe en undulat mere.

Og så vil jeg lige tjekke om det er en han eller hun Wink What a Face

Men mange tak for dinne svar..

Hilsen Nybegynderen..

CrownVic

CrownVic

Har du ikke mulighed for at tage et billede og poste det her? Så må vi se om vi kan blive enige om hvilket køn din undulat er Smile

Vil du helst have en af hvert køn? Hvis ikke, så er det bedst med to hanner, da hunner ikke altid kan enes.

Undulat1610



Ja jeg har tænkt på en hun og en han. Very Happy

Vil poste nogle billeder imorgen. Men jeg kunne ikke helt se nogle hvide ringe omkring næseborrene.. Vi ser hvad en expert som dig ser i morgen Wink Cool sunny Smile Very Happy

CrownVic

CrownVic

Uhhh, jeg er bestemt ingen ekspert, men det er altid sjovt at komme med et bud. Sommetider er det nemt at bedømme, andre gange ændre fuglen sig pludselig, og "skifter køn". Se mit profilbillede. Vi troede alle det var en han da jeg fik den. Pludselig over en uges tid skiftede vokshuden til lyslilla og hun fik hvide ringe omkring næseborene.

Og hvis du ser på et af mine seneste indlæg så er vokshuden nu begyndt at blive meget mørkeblå..... De hvide aftegninger omkring næseboerne er der dog stadig - mener jeg.

Undulat1610



Men vil der ske den noget hvis den er alene i 1-2 uger??? affraid confused Crying or Very sad Question

CrownVic

CrownVic

Nej, du skal blot iagttage fuglen og passe den godt, tale med den, og se hvordan den har det.

Det der nok er afgørende for hvordan den trives, er hvor meget tid den sidder helt alene, uden nogen kontakt til mennesker.

Undulat1610



Den er hele tiden i kontak med mennesker.. Hvor lang tid tog det for dig at tæmme dine fugle??

Mvh. Nybegynderen Wink

CrownVic

CrownVic

De er ikke rigtigt tamme. Vi startede med at få to med det samme, og brugte en del tid på tæmning, men det lykkedes ikke rigtigt.

Hvis du gerne ville have tamme fugle, så tror jeg også du skal nøjes med den ene i første omgang. Det er nemmere at tæmme en fugl først, og så anskaffe en anden om et par måneder. Sålænge du beskæftiger dig meget med den, ville den næppe savne en partner.

Det vigtigste er at fuglen trives og er glad.

Undulat1610



Den føler sig usikker,

Vi har ikke helt adgang til buret Sad Den flyver bare over i den anden ende a buret.. Sad Sad Sad Sad

Junie

Junie
Admin

Hej Smile

Hvor gammel er din fugl?

Det vil være rigtig godt med et billede. Så er det meget nemmere at kønsbestemme den Smile

Det kan selvfølgelig være lettere at tæmme en fugl end to. Men samtidig er det også vigtigt at huske på det Frank skriver om at de er flokdyr. Derfor er det en god idé at din undulat ikke lever alene alt for længe. Det er alt for synd for den, uanset hvor meget I taler med den.

Det kan godt tage tid at tæmme sin fugl. Men det bedste du kan gøre er at have tålmodighed og bare igen og igen prøve at tilbyde den lækkerier fra din hånd Smile Så kommer tilliden lid efter lidt.

Hilsen Junie

http://www.unduforum.com

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum