unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Grangrene til pipperne!

+6
Bella
Elizabeth
Kirsten F
Junie
andreaogbenjamin
Clara
10 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Grangrene til pipperne! Empty Grangrene til pipperne! Ons 19 Mar 2008, 15:47

Clara

Clara

Hej alle.

En ting som mine fugle er utrolig glade for,er at få en stor grangren ind i buret.

De kravler rundt på den i timevis og bider alle nålene af Smile

Jeg hænger den lodret,så det næsten er som et lille træ.

Clara.

2Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 19 Mar 2008, 20:11

andreaogbenjamin

andreaogbenjamin

Grangrene det lyder som en god ide. Very Happy Det skal andrea og benjamin prøve.
Hvad med harpiks klistrer det ikke på fjerende Question Very Happy
Jeg håber din lille ven stadig er i bedring flower Forstørret lever lyder bekymrende Hvis det ikke er en kronisk lidelse kan det så skyldes bakterier Question
god bedring til det lille kræ
Mvh Morten

3Grangrene til pipperne! Empty Jeg byttede lidt om på det hele Ons 19 Mar 2008, 21:32

andreaogbenjamin

andreaogbenjamin


jeg har vist byttet lidt om på det hele det er vist ikke Clara der havde den syge persille Mad
undskyld Embarassed
god bedring til den syge fugl Where ever you are pale
morten

4Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 19 Mar 2008, 22:25

Junie

Junie
Admin

Ja,gran er en sjov og god beskæftigelse. Bare husk at Taks er giftig.

Junie.

http://www.unduforum.com

5Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Tors 20 Mar 2008, 20:03

Clara

Clara

Hej igen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan taks ser ud? Jeg vil jo ikke risikere at gi dem noget giftigt No

Til Morten,det gør ikke noget!

Hilsen Clara Very Happy

6Grangrene til pipperne! Empty Taks Tors 20 Mar 2008, 20:44

andreaogbenjamin

andreaogbenjamin

Hej Clara.
Taks er en lidt anderledes gran art. Kan blive 6-8 meter højt men jeg har mest set dem optræde som en slags busk.
den udvikler små røde bær om efteråret. Danske fugle spiser dem. Men når jeg slår op i politikens havebog står der at både nåle og bær er giftige. Den beskrives som mørkegrøn med fyldige nåle der er ca 2-3 cm lange, opret vækst ,slank og søjleformet. Der findes også en en art med gule nåle.
Det er svært at forestille sig dens udseende hvis man ikke kender den, prøv og se efter en næste gang du er i et havecenter, så kender du den fremover.
study mvh. morten

7Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Fre 21 Mar 2008, 18:27

Clara

Clara

Hej Morten.

Tak for en rigtig god beskrivelse Laughing

Jeg tror godt jeg ved hvad det er for nogle.

Jeg har heldigvis altid kun givet mine "juletræsgran" !

Hilsen Clara Very Happy

8Grangrene til pipperne! Empty harpiks fra gran Tors 22 Maj 2008, 13:45

Kirsten F

Kirsten F

Hejsa..

Jeg har flere gange tænkt på at give mine unduer gran, da jeg tit hører at de skulle være vilde med det, men jeg har holdt mig tilbage netop pga min usikkerhed i forbindelse med harpiksen..

Bliver de ikke helt fedtede ind i harpiks når de kravler rundt i og gnaver i gran?

Hilsen Kirsten

http://fugleparadiset.dk

9Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Fre 23 Maj 2008, 15:24

Elizabeth

Elizabeth

Hej Kirsten.

Hvis jeg kan se harpiks på grenene,giver jeg det ikke til mine.

Men hvis der ikke ligefrem drypper harpiks,giver jeg det og jeg har aldrig opdaget at de bliver smurt ind i det.

Nu har jeg heller ikke brugt grangrene særlig længe. Så måske nogle der har mere erfaring med det,kan give dig et bedre svar Smile

Hilsen Elizabeth Laughing

10Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Fre 23 Maj 2008, 15:53

Clara

Clara

Hej Kirsten.

Jeg giver altid mine gran direkte fra træerne.

Jeg kigger lige om der er klatter fra vilde fugle på,men ellers får de dem bare som de er.

Mine knokler rundt i timevis og bider alle nålene af. De er aldrig blevet smurt ind i harpiks!

Faktisk har jeg slet ikke tænkt på det før nu Very Happy

Så giv du det bare til dine små skattebasser Laughing

Hilsen Clara Very Happy

11Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Lør 24 Maj 2008, 01:00

Kirsten F

Kirsten F

Hej Elizabeth og Clara.

Tak for jeres svar. Det lyder rigtig godt. Jeg vil straks i morgen prøve at give dem en grangren de kan pille i. Jeg glæder mig meget til at se deres reaktion Very Happy

Kan de også godt lide at gnave i barken, eller går sporten mest i at pille nålene af? Wink

Mange hilsner
Kirsten

http://fugleparadiset.dk

12Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 04 Jun 2008, 00:18

Clara

Clara

Hej Kirsten.

Har du fået givet dine pippere grangrene?

Mine elsker både at pille alle nålene af og bagefter også barken Smile

Hilsen Clara Laughing

13Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Tors 05 Jun 2008, 13:17

Kirsten F

Kirsten F

Hej Clara..

Ja, jeg fik ikke meldt tilbage Embarassed
Fordi det var første gang, fandt vi nogle mindre grene med helt friske og lysegrønne nåle i spidserne, som et slags forsøg, og dem fæstnede vi i tremmerne.. De var helt vilde med at pille i nålene, så nu skal vi have fundet nogle større og længere grene at sætte ind - så kan de måske også bedre gnave i barken.. Det er så dejligt at se dem hygge sig sådan I love you

Glæder mig til at få taget nogle billeder af dem i granjunglen Wink

Hilsen Kirsten

http://fugleparadiset.dk

14Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Tirs 10 Jun 2008, 18:48

Bella

Bella

Gramgrene !
Det må jeg give min unduer !
Vi har et kæmpe grantræ i haven, så det er jo perfekt !
Har ikke turde give min fugle grangrene, da jeg troede, at de ville bliver smurt ind i harpiks, som jeg har se andre også har været bange for Smile

»Mie.

http://www.mig-og-mine-undulater.webbyen.dk/

15Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 11 Jun 2008, 14:46

Elizabeth

Elizabeth

Hej Mie.

Jeg har lige været inde og se dit galleri.

Hvor er det nogle smukke og søde pippere du har Very Happy

Jeg tror de vil være rigtig glde for at få grangrene Smile

Hilsen Elizabeth.

16Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 11 Jun 2008, 16:04

Bella

Bella

Elizabeth skrev:Hej Mie.

Jeg har lige været inde og se dit galleri.

Hvor er det nogle smukke og søde pippere du har Very Happy

Jeg tror de vil være rigtig glde for at få grangrene Smile

Hilsen Elizabeth.

Hej Elizabeth!

Jeg tror også, at de vil elske det ! (:
Må ud og klippe nogle af fra vores koloenorme grantræ i haven !

Hilsen Mie.

http://www.mig-og-mine-undulater.webbyen.dk/

17Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Søn 06 Jul 2008, 20:00

Linnea

Linnea

Grangrene!

Sikke en god idé!

Jeg tror at mine fugle ville være vilde med det. Very Happy

18Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Man 14 Jul 2008, 11:18

Bella

Bella

Hej Linnea !

Jeg synes, at du skal prøve det !
Mine to fugle er helt vilde med det, og bruger en hel uge på, at pille alle nålene af grenen (:

Mange Hilsner Mie.

http://www.mig-og-mine-undulater.webbyen.dk/

19Grangrene til pipperne! Empty Godt råd- Tors 22 Jan 2009, 12:34

T-fugl

T-fugl

Super godt råd.

Mine 2 er også blevet vilde med Gran.

Hilsen Thomas og de 2 fugle

20Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Søn 25 Jan 2009, 02:11

Tina

Tina

Hej

Hvor lyder det dejligt med alt det sjov som fuglene kan få med gran Very Happy
Men i går var jeg nede i en dyrehandel her i kbh, som sagde at jeg LADRIG må give dem gran for så DØR de What a Face ??????
Men det var selvfølgelig også ham, som sagde, at man ALDRIG må give dem friske grene , for så får de ONDT i maven Shocked Men mine fugle synes nu ganske godt om friske grene - måske ham manden bare er en gammel halvskør gubbe Rolling Eyes

Men det gjorde alæligevel lige, at jeg ikke turde alligevel. Hm... skørt...

Knus
Julie

21Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Søn 25 Jan 2009, 12:43

Undumor

Undumor

Hej Julie

Du skal bare blive ved med at tilbyde friske grene, og undulaterne må også gerne få gran.
Det eneste du skal passe lidt på, er at der ikke er den der "kvae" på grenerne, jeg ved ikke rigtigt hvad det heder på dansk, det der flydende gule der kommer ud af grenerne. Det kan sette sig i fjerene på fuglene, og vil være svært at vaske væk, og det er nok heller ikke så godt at de spiser det.
Men ellers kan undulater godt få både gran og fyr grene.

Jeg tror den gamle mand du har snakket med, skal opdatere sin viden en lille smule. Wink

Hilsen Anne.

http://www.undulatliv.dk

22Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 28 Jan 2009, 15:38

andreaogbenjamin

andreaogbenjamin

Hej Julie Very Happy

VI synes at gran grene er noget af det bedste at give til vores undulater, særligt her om vintern, hvor der ikke er så meget andet grønt,de kan spise. Vi har aldrig haft nongle problemer med harpiks... men det er da en god ide at kontrollerer grenen. Vi tror dog det vigtigste er at du ikke plukker grenen fra et område hvor der megen trafik eller industri. Husk altid at skylle gran grenen inden du sætter den i buret. En sidste ting
man må være opmærksom på,er at gran arten taks er giftig.(se ovenfor,under grangrene til pipperne der er en beskrivelse af taks)

mvh. Camilla og Morten Wink

23Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 28 Jan 2009, 19:46

Tina

Tina

Hej

TAk for jeres svar Very Happy Bor i KBH så noget forurening kommer der jo nok til at være på dem. Det er selvfølgelig ikke så sundt, men kender ikk lige nogen, der har gran der ikke er i nærheden af trafikkerede veje. Hvor får i andre i kbh grene fra?

Knus
Julie

24Grangrene til pipperne! Empty Sv: Grangrene til pipperne! Ons 28 Jan 2009, 23:02

Undumor

Undumor

Hej Julie

Jeg køber nogle gange troldhassel grene i en blomsterforretning. Den deler jeg op i mindre grene, og skyller godt, inden jeg bruger dem i volieren som siddepinde-/grene. Troldgrene har en sjov facong, og fuglene kan godt lide at sidde på og bide i disse grene. Andre gange har jeg været så heldig, at få nogle grene fra folk, der har frugttræer i deres have. Det er jo nok det aller bedste, man kan byde sine undulater. Friske grene fra træer der lige er blevet beskåret.

Går man en tur i en park, må man godt tage de grene der ligger på bakken, de er dog ikke så attraktive... Om man skulle ta turen ud i de danske statsskove, så må man godt tage en gren eller to fra træer, der er over 10 meter høje, mener jeg at have læst.

Hilsen Anne.

http://www.undulatliv.dk

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum