unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tilbagegang i tæmningen

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Tilbagegang i tæmningen Empty Tilbagegang i tæmningen Fre 03 Feb 2012, 22:50

henriette86

henriette86

Hej
Jeg har haft Sofus i en god måned, og inden da var Bella rimelig tam. Som det ser ud i dag, er Sofus overhovedet ikke i nærheden af at være tam. Han flyver dog ofte tæt på min hånd. Bella er "gået helt tilbage". Hun tør ikke længere sidde på min hånd, og vil kun have hirsekolbe hvis jeg placerer den tæt på hende. Er det normalt, eller hvad er der lige gået galt?

2Tilbagegang i tæmningen Empty Sv: Tilbagegang i tæmningen Søn 05 Feb 2012, 19:10

Elizabeth

Elizabeth

Hej Henriette.

Det er helt normalt det du oplever. Når fugl nr 2 kommer, vil der altid være en overgangsperiode hvor nr 1 kun interesserer sig for nr 2. Men det betyder ikke at nr 1 bliver mindre tam.

Du skal bare have en masse tålmodighed og fortsætte tæmningen. Meget gerne flere gange hver dag og bliv ved med at tilbyde noget de kan lide.

Det kan også hjælpe at lukke den ene ud og flyve og så træne med den anden i mens. Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis de ikke kalder på hinanden.

Nu er der jo kun gået en måned, så bare giv det noget mere tid og giv endelig ikke op Smile

Hvordan har de to det ellers med hinanden?

Hilsen Elizabeth

3Tilbagegang i tæmningen Empty Sv: Tilbagegang i tæmningen Man 06 Feb 2012, 19:28

henriette86

henriette86

Okay
Så har jeg lidt håb igen. Smile Tak Smile
De to har det rigtig godt sammen. De sidder sammen hele tiden og har fundet rangordenen. De har alrig været oppe at slås rigtigt(Af hvad jeg har set), og der er ingen uenigheder om legetøjet Smile

4Tilbagegang i tæmningen Empty Sv: Tilbagegang i tæmningen Ons 21 Mar 2012, 20:43

Clara

Clara

Hej Henriette.

Hvordan går det med tæmningen af dine pippere?

Jeg håber, at der har været lidt fremgang siden sidst Smile Mine havde også en periode hvor de blev mindre tamme, men tålmodighed er svaret Smile

Hilsen Clara

5Tilbagegang i tæmningen Empty Sv: Tilbagegang i tæmningen Søn 15 Jul 2012, 15:25

henriette86

henriette86

Har desværre ikke været så god til det med tålmodighed. Men nu hvor jeg har fået en ny undulat, og går sygemelt den næste måned, har jeg bestemt at nu er jeg nødt til at gøre noget ved det. Sidder ved siden af buret og snakker med dem flere gange dagligt. Synes allerede Sofus er blevet lidt mere rolig ved min tilstedeværelse. Men der er jo lang vej igen.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum