unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tæmning af han og hun :)

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Tæmning af han og hun :) Empty Tæmning af han og hun :) Søn 15 Apr 2012, 21:37

BONEFELD

BONEFELD

Hejsa, jeg har lige fået 2 undulater, en han og en hun, for 1 dag siden. De er begge 60 dage.

De er meget vilde, jeg vil bare have dem tamme. De er i samme bur.
Ting i buret: En frugtgren, 2 siddepinde, og en lille pind på en bøjet
jern stang som kan dingle, og selvfølgelig mad og vand.

Jeg startede ikke så godt ud, jeg tror de er blevet lidt bange af den lange køretur.
Men når jeg sidder i stuen og ser fjernsyn, så kan man se de renser sig, laver små *knæg gnæg* lyde, puster sig op, lukker øjnene engang i mellem, og pipper en gang i mellem, så jeg tror da de hygger sig.

Men de kan også finde på at slås, altså de åbner begge næbbet pg bidder hinanden. Er det typisk for små unger eller hvad?

Er der nogle der ude der har forslag til tæmning, eller måske noget jeg gør forkert Question Very Happy

Piphilsner fra Bonefeld

2Tæmning af han og hun :) Empty Sv: Tæmning af han og hun :) Man 16 Apr 2012, 19:14

Clara

Clara

Hej Bonefeld Smile

Velkommen her til forummte og tillykke med dine nye pippere Smile

Jeg synes det lyder til at gå fint, de skal jo lige bruge nogle dage til at falde til.

Det bedste du kan gøre nu, er at tale stille og roligt til dem. Sæt dig tæt ved buret og tal og fløjt til dem flere gange om dagen.

Når de er faldet lidt mere til, kan du tilbyde dem hirsekolbe fra din hånd. Det er så bare vigtigt, at de kun får det fra din hånd. De må ikke hænge i buret. Så er de lettere at friste Smile

Gør det hver dag samtidig med at du taler stille til dem. Så vil de lidt efter lidt blive mere trygge ved dig. Du skal bare have en masse tålmodighed og ikke give op Smile

Måske kunne du købe en lille klokke eller nogle ringe og hænge ind i buret. så har de noget at lege med, når du ikke er hjemme.

Hilsen Clara

3Tæmning af han og hun :) Empty Sv: Tæmning af han og hun :) Tirs 17 Apr 2012, 07:58

BONEFELD

BONEFELD

Okay, det lydder også fornuftigt, og tak.
Jeg har lavet en elastikbold, med en masse stramt snor på så de ikke sidder fast. Og så har jeg hunget den op. Og så efter et par dage vil min mor købe en hirse kolbe samt noget mere legetøj...
Jeg kan huske med mine sidste undulater, der hang jeg dem op, det skal jeg nok lade være med Smile
Jeg vil følge dine råd, og se hvordan det går!

Og mange tak, for at du gav dig tid til at skrive til mg! Very Happy

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum