unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

HJÆLP !!!!!

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1HJÆLP !!!!! Empty HJÆLP !!!!! Fre 27 Jul 2012, 14:26

vinnifransen



Jeg købte i lørdags altså for en uge siden en undulat på Vorbasse marked...... Min plan med den er selvfølgelig at den skal gøres tam så vi kan snakke, kæle, lege med den......

Mit første dilemma: tror i at unduater købt på et marked kan være streset på grund af de mange mennesker. Føler lidt den virker stresset på grund af dens vejrtrækning og manglende interesse for fek.s ny mad og legetøj, det skal så siges at den spiser dens foder fint, men har givet den en stang med korn og honning plus en hirsekolbe som den faktisk ikke har rørt.....

Andet dilemma: har aldrig haft en undulat før så spurgte manden jeg købte den af til råds med tæmningen.... han sagde jeg skulle lade min hånd være i lågen og når den virkede tryk ved det skulle hånden længere ind, og sådan hele tiden, men nu kan jeg få hånden helt ind til den, men føler den flyter når jeg når deril, er det fordi jeg presser den, og kan jeg vinde dens tillid tilbage og nå at få den gjort håndtam ?????? Jeg tror den er ca 2 mdr...

Håber i kan hjælpe mig

2HJÆLP !!!!! Empty Sv: HJÆLP !!!!! Lør 28 Jul 2012, 00:46

Rocket Queen

Rocket Queen

Tillykke med din nye fugl og velkommet til forummet Very Happy

Det er altid stressende for en lile unge at komme til et nyt hjem. Den har jo været vant til at have både forældre og søskende omkring sig, og pludselig er alt nyt og ukendt. Det er vist lidt forskelligt, hvor lang tid de er om at falde til ro. Bliv ved med at tale roligt til den og vær forsigtig, når du nærmer dig buret.

Hvis den kun er seks uger, er det bestemt ikke for sent at tæmme den - men hvis den ikke er blevet håndteret hos den tidligere ejer, kan den selvfølgelig godt være noget utryg ved en ukendt hånd. Ved du om den kommer fra volliere eller om den har været håndteret? Du skal under alle omstændigheder bare huske at være tålmodig.

Du skal blive ved med at gøre, som du selv har beskrevet med at gå langsomt frem, så du ikke stresser den mere. Normalt kan man prøve at lokke fuglen med mad, fx hirse eller frugt på hånden, så den lærer, at hånden ikke er farlig.
Det kan være, at den ikke har fået hirse før, og det er derfor, den ikke er interesseret i det, men det kan også være stress, som du selv skriver.

Så længe den spiser og drikker, og klatterne ser fine ud, burde du ikke frygte noget.

Held og lykke med tæmningen - husk at det kan tage lang tid, så du skal være vedholdende og tålmodig Wink

3HJÆLP !!!!! Empty Sv: HJÆLP !!!!! Tors 02 Aug 2012, 14:39

Junie

Junie
Admin

Hej Vinnie.

Jeg vil da også lige ønske dig velkommen hertil forummet Smile

Jeg er meget enig i det svar du allerede har fået. Det tager tid med sådan en lille unge og det allerbedste du kan gøre, er bare at jave en masse tålmodighed.

Jeg glæder mig til at høre mere om den lille og evt. se billeder Smile

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

4HJÆLP !!!!! Empty Sv: HJÆLP !!!!! Søn 05 Aug 2012, 17:20

Elizabeth

Elizabeth

Hej Vinnie.

Velkommen her til forummet Very Happy

Nu er det jo lidt tid siden, at du skrev indlægget. Hvordan går det med din lille unge nu?

Det kunne være sjovt at se et billede af den. Hvilken varietet og farve har den?

Hilsen Elizabeth Smile

5HJÆLP !!!!! Empty Sv: HJÆLP !!!!! Søn 05 Aug 2012, 18:39

Lisa

Lisa

Hejsa Vinnie Smile

Velkommen fra mig også Smile

Piphilsen Lisa Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum