unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

HJÆLP!!! mine undulater er bang for min hånd og har prøvet at håndtæm dem

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

zubzero

zubzero

jeg har købt to undulater en engelsk han undulat og en normal han undulat. jeg har prøvet at håndtæm dem det hjælp ikke når jeg lægger hånden ind i buret bliver de bang og flyver rund og går i panik hvordan skal jeg gøre HJÆLP mig!!! de er 4 år begge to

Clara

Clara

Hej Smile

Tillykke med dine to smukke fugle Smile

Når du skal gøre undulater tamme, er det meget vigtigt, at du har masser af tålmodighed. Snak med dem mange gange hver dag og sæt eventuelt hånden lige ved døråbningen. Du skal ikke tage hånden for tæt på fuglene, så skræmmer du dem bare. Hold hånden på den afstand, så de ikke flyver væk fra den og hold gerne et stykke hirsekolbe eller persille i hånden. Dette skal du gøre hver dag. Efter nogle dage eller mere kan du lidt efter lidt rykke hånden tættere på fuglene, men hold den hele tiden i den afstand så de ikke bliver bange.

Hvis de basker rundt, nåd du sætter hånden ind i buret, så hold den bare stille mens du snakker sødt til dem og så vil de falde lidt mere til ro Smile

Læs gerne nogle af de andre indlæg om tæmning af undulater, der kan du også få flere gode råd. Held og lykke med det Smile

Hilsen Clara.

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum