unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Falder i søvn under tæmning!?

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Falder i søvn under tæmning!? Empty Falder i søvn under tæmning!? Ons 21 Nov 2012, 22:25

Deviana

Deviana

Hejsa!
Jeg fik lige Figaro hjem i mandags, en ganske normal lyseblå undulathan på ca. 3-4 måneder, købt fra en dyrehandel hvor han har brugt det meste af sit liv. Smile

Jeg brugte utrolig meget tid med at sidde og snakke, synge, fløjte og læse for ham - og gør det stadig. Han ser ud til at nyde det en del, og falder i søvn efter ganske kort tid efter jeg har sat mig ved siden af. Han er først lige begyndt at røre mad og vand i dag, men er ikke spor interesseret i hirsekolbe eller andet "guf"..

Nu har jeg så prøvet at gå stille og roligt i gang med at tæmme ham. Her til aften reagerer han stort set ikke længere når jeg sætter hånden ind i buret, og kan sagtens sidde og falde i søvn med min hånd lige foran ham.
Men hvordan i alverden får jeg ham over på min hånd?? Razz
Hvis jeg sætter min hånd helt op mod hans mave, kryber han til siden og flygter, men holder jeg hånden helt stille foran ham, sætter han sig bare til at sove.. Skal jeg bare blive ved med at holde hånden der, og satse på at han måske finder den interessant på et tidspunkt, eller hvordan? Eller har jeg gjort noget helt forkert indtil videre?? Wink

Jeg har aldrig haft undulat før, så på forhånd tak for hjælpen Very Happy

2Falder i søvn under tæmning!? Empty Sv: Falder i søvn under tæmning!? Tors 22 Nov 2012, 16:31

CrownVic

CrownVic

Når han får smag for hirsekolbe, så kan du prøve at lokke med dette. Men ellers er du da vist godt på vej. Ingen af mine er tamme, men den ene kan jeg nogle gange få til at træde over på fingeren hvis jeg sætter den helt mod maven, lige over fødderne.

Du er helt sikkert godt på vej og gør ikke noget forkert. Det handler om at opbygge tillid, hvilket ikke nødvendigvis skal gøres på én bestemt måde.

3Falder i søvn under tæmning!? Empty Sv: Falder i søvn under tæmning!? Tors 22 Nov 2012, 21:34

Junie

Junie
Admin

Hej Deviana.

Tillykke med din lille fugl og velkommen hertil forummet Smile

Jeg synes bestemt også at det lyder til at gå rigtig godt. Det er allerede en flot tillid du har opbygget til din fugl. Fortsæt bare på denne måde og prøv evt langsom at rykke hånden tættere på. Sørg dog hele tiden for at stoppe når du ser at han begynder at blive bange.

Og ja, så snart hirsekolbe er et hit, vil det helt sikkert lette tæmningen Smile

Hilsen Junie

http://www.unduforum.com

4Falder i søvn under tæmning!? Empty Sv: Falder i søvn under tæmning!? Fre 23 Nov 2012, 22:26

Deviana

Deviana

Tusind tak for svar Smile

I formiddags da jeg sad ved ham igen, havde jeg hånden med hirsekolbe henne ved ham, og efter et lille stykke tid med snak, sang og fløjt hapsede han da lige en lille smule fra min hånd Very Happy

Det var helt vidunderligt at opleve!

Det er ikke helt det samme her til aften dog. Han vil faktisk helst ikke have min hånd ind til sig.. Jeg må godt, men ikke for tæt på, det vil han ikke være med til i aften Wink Men det havde jeg nu heller ikke regnet med Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum