unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Hvornår klar til at blive flyttet sammen?

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Nebi



Smile Very Happy Hejsa
Især til de forskellige, der de sidste par måneder har fulgt med og givet gode råd. Men alle råd er velkomne.

Vi har haft de 4 unger opdelt 2 og 2 i hver sit bur i flere måneder nu. Især for nemmere at kunne gøre dem tamme.

Vi er stadig i proces med at gøre dem tamme, og især Lemon er fortsat ret sky. Dvs. de er nogenlunde håndtamme - kommer hvis der er fodder. Men er stadig ret skræmte, når vi ordner ting i buret osv.

Er det mon for tidligt at sætte alle 4 sammen i et stort bur nu? Mon de så får nok i hinanden, hvis alle 4 kommer sammen - med det resultat, at de ikke gider os så meget - og processen med at gøre dem tamme går i stå/går tilbage? Eller de måske bliver utrygge over ændringen, så tæmningen får tilbageskridt?

Omvendt er det måske også godt at vænne dem til at være sammen, inden de bliver for gamle? De er 4 måneder nu.

Mange hilsener fra Iben

Lisa

Lisa

Hejsa Iben Smile

Jeg har lige læst dit andet indlæg og jeg synes at det er rigtig gode fremskridt. Det kræver jo meget tålmodighed, men som dine unger jo er bevis for, så betaler det sig.

Jeg synes I skal vente en måneds tid endnu. Så vil de blive endnu mere fortrolige med jeres hænder og så vil det lette arbejdet når de er alle fire sammen.

Det kan aldrig blive for sent at sætte dem sammen, de kender allerede hinanden og vil bare nyde hinandens selskab. Det har ingen betydning om I venter flere måneder endnu.

Men som sagt synes jeg I skal vente lidt endnu, så at trygheden sidder bedre fast Smile

Piphilsen Lisa Smile

Elizabeth

Elizabeth

Hej Iben.

Jeg har slet ikke været på siden du sidst har skrevet og har derfor ikke set dit nye indlæg.

Jeg vil mene at I skal vente med at sætte dem sammen indtil de er så tamme som I ønsker. Det letter helt klart tæmningen at de ikke er så mange sammen.

Nu er det jo nogle uger siden du har skrevet, så jeg ved jo ikke om de allerede er sat sammen?

Hvordan går det med dem nu? Og er der stadigvæk fremgang i tæmningen?

Selvom det måske nogle gange virker som om det går i stå, skal I endelig bare fortsætte det hårde arbejde. Det skal nok give pote hen ad vejen Smile

Hilsen Elizabeth Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» flyttet hjemmefra

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum