unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

En lille sjov historie af plejefar til 2 undulater

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

niss

niss

Hej med jer.

Jeg synes lige jeg vil dele en lille sjov historie, som jeg oplevede kort efter vi blev pleje forældre af 2 undulater.

En da vi skulle i sommerhuset tog vi buret med fuglene med bag i bilen , da de er vant ti at komme med ud i haven og de ikke skulle være alene hjemme i 3 dage.
Derfor kom de bag i bilen en stc., og da varmen ikke skulle generer de 2 små , fik en et stort hvidt badehåndkæde over toppen af buret så de kunne sidde i skygge.

Vi skulle dog lige forbi og handle lidt ind ved et stort indkøbs center, og jeg blev ved bilen som var parkeret i skyggen.
Da jeg havde åbnet bagklappen, fjernede klædet og de pippede lystigt, kom et ægtepar forbi, de stoppede lidt op på afstand og kiggede samt smilede, da de opdagede at det ikke var hunde i bagagerummet og buret men 2 undulater, det er nok heller ikke det man normalt ser andre tager med i bilen.

Turen gik godt og de talte lystigt med alle de andre fugle, da sommerhuset er i et skov område med mange fugle.
Så til alle jer andre så kan I roligt tage dem med selvom de ikke er i snor og ikke kan gå en tur med jer.

Nu håber jeg at der måske kan komme nogle små unger på et tidspunkt eller at vi kan finde et sted at anskaffe en , vi kan gøre tam, til glæde og hygge frem over.

Fortsat god sommer.

http://www.bnissen.dk/undulater.html

Clara

Clara

Hej Niss

Hvor er det hyggeligt!

Folk er helt sikkert blevet overraskede over at høre pip i stedet for vuf Razz

Jeg har to drenge, de er kuld brødre. De har også været med i sommerhus. De var sjovt at se hvordan de begge kiggede op når store fugle fløj over haven . Og så svarede de gråspurvene Very Happy

Jeg har en grøn og en blå, du kan se dem i mit galleri. Hvilken farve er dine?

Hilsen Clara.

niss

niss

Hej Clara,

De ser og har åbenbart en utrolig syn og hørelse, før vi andre har bemærket andre fugle skræpper de op og  gør sig bemærket, det samme hvis de står i vinduet og ser eller høre andre fugle i haven.

Jeg ved ikke hvad jeg skal betegne farverne som , men mørke blå han og lyse blå hun .
Måske nogen kan kommenterer farverne,   men som nyt medlem kan jeg ikke sende links eller e-mail i 7 dage, kommer der frem.

http://www.bnissen.dk/undulater.html

Elizabeth

Elizabeth

Hej Niss.

Dejlig historie Smile

Hvor er det skønt at høre, at I tager jer så godt af de små pippere. Mange mennesker ville bare lade dem blive hjemme i weekenden.

Hilsen Elizabeth.

Lisa

Lisa

Hejsa Smile

Velkommen til forummet!

Hvor lyder det til at I passer de to pippere godt. Det er så skønt, når folk forstår, at de små også har brug for at komme ud i naturen. Desuden er solen lys jo supergod mht. d-vitaminer, som især hunnen har brug for.

Dejlig og hyggelig historie Smile

Piphilsen Lisa Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» mine dejlige undulater

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum