unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

hej alle på denne hjemmeside

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1hej alle på denne hjemmeside Empty hej alle på denne hjemmeside Man 05 Apr 2010, 19:47

alexanubis

alexanubis

altså min hun undulat gider ikke at spise eller jo det gør hun men det er ikke hende der henter meden til hende det er min han undulat loco som giver mad til hende igenem munden/næbet Question så jeg hved ikke om den er syg eller noget eller om det er fordi den tror den er så fin og at den skal mades Question mn ellers er de meget gode mod hinanden og hun vil meget gerne kløs i narken af ham . og et andet lille problem er at den nærmest ikke er blevet håndtammere på snart fire uger men handen han har jeg holdt i hånden men mad den gider ikke at komme op på min hånd når jeg ikke har noget mad med. Suspect Question Suspect kan jeg få lidt hjælp her

2hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Tors 08 Apr 2010, 17:46

Kirsten F

Kirsten F

Hejsa og velkommen her på Unduforum.

At hunnen lader sig made af hannen er tegn på hengivenhed, altså at de virkelig godt kan lide hinanden, så det skal du kun være glad for. Smile

Vedr. at tæmme fugle, er det meget forskelligt hvor lang tid det kan tage. Nogle fugle bliver hurtigt håndtamme, andre tager det længere tid for. Du gør det rigtige når du prøver at lokke fuglene til dig med mad - det er sådan du får deres fortrolighed.

I starten er det altid nødvendigt at lokke med mad!

Det kan nemt tage mere end 4 uger at vinde en fugls fulde fortrolighed, så mit råd er at du fortsætter som du gør..
Lokker den med mad i hånden, igen og igen og hver dag.. På et tidspunkt vil den højst sandsynligt blive så fortrolig ved dig at du ikke behøver bruge mad for at lokke den..

Du kan læse en del om hvordan du tæmmer en fugl her: http://fyrsting.dk/articles.php?article_id=5

Vh Kirsten

http://fugleparadiset.dk

3hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Tors 08 Apr 2010, 21:36

alexanubis

alexanubis

tak men min han undulat kan jeg godt få op på hånden men ikke hunden og jeg tror at min hun undulat er syg fordig den nyser men det er fordig at den har fået trejk men jeg køber en infrarød lampe til den . Men tilbage til hanne som jeg også har haft oppe på min hånd MED mad og jeg var vist lidt for hurtig med at tage den ud af buret , så den fløj rundt på mit værelse ,så jeg blev nød til at tage om den med et let grab og sætte den der ind igen Neutral





hilsen alexandAr
jeg er 13 år

4hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Tors 08 Apr 2010, 21:44

Kirsten F

Kirsten F

Det er godt at købe en varmelampe ja - varme kan helbrede mange ting for en lille syg undulat.

Det kan dog også godt være at hunnen bare har fået lidt støv i næsen fra frøene eller andet, men nu ved jeg ikke hvor slemt det er, eller hvor længe det har stået på med hendes nyseri?

Hvordan er hendes adfærd ellers?

Virker hun frisk og fløjter og hopper lidt rundt og spiser hun som hun plejer?
Du kan også tjekke hendes klatter. De skal helst være faste og sorte med lidt hvidt i..

Hvis hun sidder meget og sover - er oppustet hele tiden og ikke rigtigt spiser noget, så er hun nok syg ja..

Hannen har måske mistet lidt tillid til dig fordi du blev nødt til at hapse ham. Men det er ikke værre end at du med tålmodighed kan genopbygge tilliden igen..

Men du skal nok ikke hapse ham igen, når han ikke er vant til det.

Vh Kirsten

http://fugleparadiset.dk

5hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Tors 08 Apr 2010, 21:59

alexanubis

alexanubis

okay tak men min hun sider næsten eller hele tiden på det samme sted og er lidt oppustet men den er ik held vild med at komme i kontakt men mig og det er hele tiden hannen der mader hinde men det der vor jeg hapsede ham min han undulat var her i mandags oppe på min hånd og også i tir,onsdags. men min han hedder loco og min hun hedder coco på spansk altså betyder det skør i bolden men det er nogle sjove navne syntes jeg . Men kan jeg ikke få at vide hvor mange fugle du har og hvad de hedder Question sunny

6hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Fre 09 Apr 2010, 12:23

Kirsten F

Kirsten F

Ja det er nogle meget søde og sjove navne du har fundet på til dem Smile

Af fugle har jeg 2 undulater der hedder Egon og Pippi, og så har jeg en spurvepapegøje der hedder Dexter. Det er ham du kan se på mit profilbillede.

Ellers har jeg også en kat, nogle akvariefisk og et par vand salamandre Very Happy

http://fugleparadiset.dk

7hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Fre 09 Apr 2010, 16:52

Junie

Junie
Admin

Hej Smile

Jeg vil da også lige ønske dig velkomme her på forummte Very Happy

Jeg er meget enig i det Kirsten har skrevet Smile
Jeg håber at din hunundulat har fået det bedre.

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

8hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Fre 09 Apr 2010, 17:28

alexanubis

alexanubis

jo tak men er en undulat syg hvis den gaber Question jeg skal bare lige være sikker

9hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Fre 09 Apr 2010, 17:54

Junie

Junie
Admin

Hej igen.

Nej, hvis den gaber er det bare fordi den er lidt træt. Nøjagtig ligesom med os mennesker Smile

Junie.

http://www.unduforum.com

10hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Fre 09 Apr 2010, 21:33

alexanubis

alexanubis

okay det var bare noget jeg havde hørt . men min hun nysser . hey mit navn er alexandar og jeg er 13 år cyclops

11hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Søn 11 Apr 2010, 00:29

Lisa

Lisa

Hejsa Alexandar Smile

Velkommen hertil forummet Very Happy

Hvor er det dog en fin undulat du har på billedet, er den engelsk?

Piphilsen Lisa Smile

12hej alle på denne hjemmeside Empty Sv: hej alle på denne hjemmeside Søn 11 Apr 2010, 21:52

alexanubis

alexanubis

ja den er engelsk Smile og det er min hun undulat du kan se her på billeret

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum