unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Næste skridt - Tam undulat

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Næste skridt - Tam undulat Empty Næste skridt - Tam undulat Tirs 12 Okt 2010, 19:42

smiley-mann



Hej Very Happy

Jeg er ved at gøre min undulat tam, men jeg vil gerne have lidt rådgivning om "det næste skridt."

Jeg kan sagtens stikke min hånd ind i buret uden at den bliver skræmt og jeg kan sagtens få den op på min finger at stå. Der er dog tit, efter at den har fået lidt mad at spise, så vil den ud af sit bur. Hvis jeg så åbner lågen så flyver den ud og står oven på et højt sted i mit værelse, reol, skab og gardinstang osv. Men hvad er det næste skridt jeg skal tage? når jeg tager den ud af buret kan jeg nogle gange få den til at sidde på min skulder og finger, men for det meste vil den stå på et af de høje steder.

Den er ca. 1-1½ måned gammel, kommer fra vores udendørs voliere og jeg har haft den inde i en uges tid.

Hvad er det næste skridt?

2Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Ons 13 Okt 2010, 00:16

Elizabeth

Elizabeth

Hej Smiley mann Very Happy

Velkommen hertil forummet Smile

Jeg synes det lyder til at gå rigtig fint med tæmningen.

Jeg har ikke så mange gode råd, kun at du skal fortsætte som du gør, for det virker jo Smile

Hilsen Elizabeth Very Happy

3Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Ons 13 Okt 2010, 16:53

smiley-mann



Okay, det lyder godt.

Men er der noget specielt jeg kan gøre? For det jeg gerne vil opnå i sidste ende er, at jeg gerne vil have den til at komme hen til mig når jeg kalder på den?

Og jeg kunne også godt tænke mig at age den på hovedet. Når jeg prøver at gøre det nu så har den det med lige at dreje hovedet væk fra min finger.

4Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Ons 13 Okt 2010, 22:17

Junie

Junie
Admin

Hej Smile

Jeg vil da også lige ønske dig velkommen her på forummet Very Happy

Hvis du gerne vil have din fugl til at komme når du kalder, er det eneste at gøre, at sige dens navn en milion gange Very Happy

Jeg trænede engang en af mine til at komme når jeg kaldte. Jeg vidste at han elskede et stort spejl der hang på væggen. Jeg stillede mig så ved det, holdt min hånd frem og sagde hans navn igen og igen. På den måde lærte han både at komme og også at sige sit navn.

Mht at ae den på hovedet, er det bare om at prøve igen og igen. Jeg ved at flere bruger en fjer eller andet i starten, men det har jeg ikke selv prøvet.

Held og lykke med det Smile

Hilsen Junie Very Happy

http://www.unduforum.com

5Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Ons 13 Okt 2010, 22:56

smiley-mann



Det med at ae den, betyder det det helt store at den lige drejer hovedet når jeg prøver?

Lige et andet spørgsmål:

Har fjernsyn og musik nogen påvirkning på den?

6Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Tors 21 Okt 2010, 01:18

Elizabeth

Elizabeth

Hej igen Smile

Undulater elsker larm, så musik vil helt bestemt glæde den Smile

Ved du om den drejer hovedet væk fra dig eller om det er for at du kan klø den, i nakken f.eks?

Hilsen Elizabeth.

7Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Fre 19 Nov 2010, 13:11

Kirsten F

Kirsten F

Hej Smiley-mann

Hvis din undulat ligesom drejer hovedet lidt og puster nakkefjerene op når du prøver at kæle den, så betyder det at den gerne vil have det og at den inviterer dig til kæl I love you

Vh Kirsten

http://fugleparadiset.dk

8Næste skridt - Tam undulat Empty Sv: Næste skridt - Tam undulat Tors 25 Nov 2010, 15:16

camillafire



Måske skulle du forsøge at få den til at spise af din hånd. Mad er altid godt til det formål. Men ellers synes jeg nu, det er flot, at du allerede er kommet så langt taget i betragtning, at den kommer fra jeres udendørs voliere. Held og lykke med det ;-)

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum