unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Bella vil ikke ud af buret

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Bella vil ikke ud af buret Empty Bella vil ikke ud af buret Søn 06 Nov 2011, 18:55

henriette86

henriette86

Nu har jeg taget mig sammen og lukket lågen op, så hun kan komme ud og flyve. Er dog rimelig bange for jeg aldrig fanger hende igen. Men indtil videre har det ikke været noget problem, for hun vil slet ikke ud. Så snart jeg åbner lågen bliver hun helt stiv og stille, og så snart jeg lukker lågen falder hun ned igen. Den har stået åben nogle timer i forgårs og godt 5 timer i dag. Skal jeg bare blive ved med at prøve. Har læst mange ikke må tvinge dem? Er også umuligt for hun flyver væk fra min hånd, hvis jeg nærmer mig lågen.

2Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 06 Nov 2011, 19:22

Junie

Junie
Admin

Hej Henriette.

Bare giv hende tid. Mange fugle synes den store verden er alt for skræmmende.

Blive ved med at åbne lågen, en dag vil hun måske have mod til at komme ud.

Jeg mener at det er Ena Bølle der heller ikke vil ud. Og så vidt jeg kan huske, er han endda sammen med andre undulater er dagligt kommer ud at flyve. Så Bella er altså ikke unormal på det punkt Smile

Hilsen Junie

http://www.unduforum.com

3Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 06 Nov 2011, 19:26

henriette86

henriette86

Okay. Jeg plejer ved med at prøve. Hvor stor tror du chancen er for at hun selv finder tilbage til buret?

4Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 06 Nov 2011, 19:28

Junie

Junie
Admin

Hej igen.

Det er svært at sige. HUn vil højst sandsynligt bare blive ude og sidde højt oppe et sted. Men så må du bare fange hende ind når hun er træt og det er mørkt. Du skal ikke bekymre dig så meget om det. Alle nye undulatejere skal igennem første flyvetur Smile

Junie

http://www.unduforum.com

5Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 06 Nov 2011, 19:30

henriette86

henriette86

Ja det skal de jo. Vores stue har ret højt til loftet og hvis hun basker frem og tilbage kan man jo ikke fange hende.

6Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Fre 11 Nov 2011, 23:12

Lisa

Lisa

Hejsa Henriette Smile

Hvordan går det med Bella? Har du fået hende ud at flyve?

Underligt nok er der mange undulater der ikke vil ud. Måske er det nervøsitet, er måske er de bare glade for deres bur Smile

Hvis hun endnu ikke er kommet ud, synes jeg bare du skal blive ved med at prøve. En dag når hun får en ven, kan det sagtens være at det bliver meget lettere. Så bliver det jo sjovt at udforske stuen sammen Smile

Jeg glæder mig til at høre hvordan det går!

Piphilsen Lisa Smile

7Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Lør 12 Nov 2011, 00:30

henriette86

henriette86

Hej Smile
Nej hun har stadig ikke været ude og flyve i stuen. Jeg har prøvet et par gange, men det er endnu ikke lykkedes. Jeg har dog ikke haft tid de sidste par dage. Er så nervøs for jeg ikke kan fange hende igen!

8Bella vil ikke ud af buret Empty hej du skal bare vendte :) Ons 23 Nov 2011, 20:03

Gæst


Gæst

mine undulater gad ikke ud i starten. Men har de været meget inde i buret i lang tid? Smile

9Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Ons 23 Nov 2011, 23:33

henriette86

henriette86

Hun har været i buret siden jeg fik hende medio oktober

10Bella vil ikke ud af buret Empty hvis de er glade for mad? Tors 24 Nov 2011, 22:41

Gæst


Gæst

hvis de er glade for mad og sådan noget? Fordi min undulat lokkede jeg ud. Men gik ind igen fordi den er glad.= Very Happy

11Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Tors 24 Nov 2011, 22:44

henriette86

henriette86

Jeg har prøvet at lokke med hirsekolber når hun sidder på min hånd. Men så snart vi nærmer os lågen, flyver hun over på sin pind.

12Bella vil ikke ud af buret Empty ved mig :) Tors 24 Nov 2011, 22:50

Gæst


Gæst

ved mig satte jeg hans madskål i lågen. så stille og roligt bevæge dig hen mod madskålen med hånden. Bare tættere og tættere så til sidst. er det muligt at tage den ud a buret. Smile

13Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Fre 25 Nov 2011, 15:40

henriette86

henriette86

Okay. Det vil jeg prøve af

14Bella vil ikke ud af buret Empty men bare giv den god tid :) Fre 25 Nov 2011, 19:41

Gæst


Gæst

men bare giv den god tid Smile

15Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 04 Dec 2011, 18:47

Clara

Clara

Hej Henriette.

Hvordan går det med tæmningen af Belle? Og har du fået hende ud at flyve?

Så snart hun er mere tam, vil hun sikkert synes det er sjovere at komme ud til dig Smile Og så selvfølgelig når hun får sig en ven.

Jeg glæder mig til at høre hvilke fremskridt hun gør Smile

Hilsen Clara

16Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 04 Dec 2011, 19:20

micha

micha

Hej Henriette

Vores Vimse var også bange i starten og opførte sig ligesom Bella, når lågen blev åbnet.

Sådan gik det et par uger og til sidst blev min kæreste træt af at lokke og hapsede hende med ud.

Hun fløj forvirret rundt og gemte sig allerhøjest oppe og sad der i laang lang tid Smile

Siden da ville hun gerne ud og sidde højt.

Nu er hun blevet voksen, er ½ engelsk og blevet en kedelig/doven fugl, som har det bedst inde i buret Laughing

Har Bella opdaget hvor spændende det er uden for buret? Smile

17Bella vil ikke ud af buret Empty Sv: Bella vil ikke ud af buret Søn 04 Dec 2011, 23:51

henriette86

henriette86

Jeg har ikke haft lågen åben i et stykke tid, da jeg vil vente til jeg selv er mere tryg ved det. Men jeg ved ikke helt om det er det rigtige at gøre. For jeg synes ikke rigtig vi kommer videre med tæmningen.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum