unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater

Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

hvad skal jeg gøre ???

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1hvad skal jeg gøre ??? Empty hvad skal jeg gøre ??? Man 01 Jun 2015, 23:12

rebe

rebe

hej
jeg har to undulater som beskrevet i mit sidste indlæg, det går ikke så godt med tæmningen af dem. jeg har næsten haft dem i 2 år nu, og jeg ved ikke om det er for sent at tæmme dem. når jeg kommer over til dem kryber de helt ind i hjørnet af deres bur. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har prøvet at fodrer dem med hirse fra hånden, de gider bare ikke at spise noget, jeg kan sidde der i mange minutter uden der sker noget.
De vil heller ikke ud af deres bur når de skal ud og flyve, og når de så er kommet ud, er de umulige at få ind igen. da de var mindre kunne de sidde på ens finger men de er som om de er blevet afskrækket eller har helt glemt hvordan man gør.de bidder ofte efter mig når jeg har haft hånden inde i buret i et stykke tid.

hilsen Rebecca

2hvad skal jeg gøre ??? Empty Sv: hvad skal jeg gøre ??? Ons 10 Jun 2015, 00:56

Elizabeth

Elizabeth

Hej Rebecca

Det lyder da ikke så sjovt Sad

Det kan gort blive svært for dig at tæmme dem nu når de allerede er 2 år gamle, men det kan stadig lade sig gøre. Det vil dog kræve meget meget stor tålmodighed ig en masse gode ideer.
Jeg tænker om du har prøvet at tilbyde dem forskellige ting fra hånden? Måske persille, lidt franskbrød eller andet de er vilde med? Du kan evt også holde et stykke legetøj som de er meget glade for.

Nogle gange kan det bare være næsten umuligt at tæmme dem. Nogle undulater egner sig bedst til at leve i voliere mens andre har større muligheder i deres personlighed til at leve som tamfugle.

Måske skulle du bare starte helt forfra og bare sætte dig hver dag og snakke med dem uden at sætte hånden ind i buret, sådan skal du blive siddende indtil du kan se at de er trygge ved dig og begynder at småpludre. Efter et stykke tid kan du sætte hånden ved døråbningen uden at sætter den ind i buret og først når de også er trygge ved det, kan du så prøve at sætte hånden ind og holde noget lækkert i den.

Det er umiddelbart mit bedste råd til dig.  Held og lykke med den Smile

Hilsen Elizabeth.

3hvad skal jeg gøre ??? Empty Sv: hvad skal jeg gøre ??? Lør 05 Sep 2015, 18:13

Lisa

Lisa

Hejsa Rebecca Smile

Hvordan går det med dine søde pippere? Er de blevet mere rolige?

Jeg håber, at der er lidt fremgang. Eller at du måske har fundet en bedre løsning. Det er fuldstændig rigtigt, at nogle undulater bedst egner sig til at leve i voliere. Men jeg håber, at dine er blevet lidt mere trygge Smile

Piphilsen Lisa Very Happy

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Bella vil ikke ud af buret

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum