unduforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
unduforum

Forum om undulater


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Hvordan lærer man sin undulat ikke at bide i møbler?

+2
Lisa
Linnea
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Linnea

Linnea

Hej alle sammen. Smile

Et lille problem er ved at udvikle sig til et temmeligt stort problem! Neutral
Lille Barbie bider i ALT hendes næb kan få fat i! Sofaen, tapet på væggene, lamper, træet på møblerne.
Vi ved slet ikke hvad vi skal gøre mere. No

Før havde vi mere kontrol over det. Jeg havde lært fuglene en komando så når jeg klappede i hænderne og sagde "ind" fløj de ind. Men nu er de fuldstændig ligeglade! Der er lige meget hvad vi gør så lander de over alt hvor Barbie så bider.

Og jeg tror at det er Kurt's skyld! Han elsker når hun har gang i et eller andet og i dette tilfælde, at bide alt i stykker.
Lige så snart de kommer ud, flyver Kurt f.eks. op på døren, og uden at bide banker han næbet ind i væggen, ind til at Barbie kommer og begynder at bide. Barbie følger Kurt over alt, og hun går kun ind hvis han også er inde.

Kan selv slet ikk forstå det, for de har både friske gerne, kalksten, saltsten, og de har haft en jodblog men den har de lige gnavet i stykker. Har prøvet at lære dem at de ikke må bide ved at sige "nej" hver gang hun bider, og hvis hun bliver ved bliver jeg nød til at vifte hende væk. Og sådan kan proceduren gentage sig mange gange.

Ved i hvad alt det her kan skyldes? Og hvordan man stopper det?

Hilsen Linnea.

Lisa

Lisa

Hejsa Linnea.

Ja,det lyder jo lidt voldsomt og også lidt underligt,når de har så mange bidemuligheder i buret.

Jeg vil dog mene at det er fordi hun er ved at blive ynglelysten.

Hvad med at hænge nogle grene op rundt omkring i stuen? Så kan de lande på dem og også bide i dem når de er ude.

Hvis ikke I vil have dem hængende hele tiden,kunne I evt bare hænge dem op når fuglene skal ud og flyve.

Ellers ved jeg ikke rigtig hvad I skal gøre. Det kan i nogle tilfælde være pga mangel på et eller andet,men det lyder det ikke til er tilfældet her!

Jeg håber at andre vil komme med nogle gode forslag!

Piphilsen Lisa Smile

Linnea

Linnea

Hej Lisa. Smile

Mange tak for dit svar! Very Happy

Hmm.. ja, så må grunden da være at Barbie er ved at blive meget ynglelysten, men hun er bare så lille.

Og det var en rigtig god idé den med grenene! cheers
Det skal jeg nok gøre! Spørgsmålet er så bare hvordan vi skal få sat grenene op?

Igen tak for dit svar.

Hilsen Linnea.

Junie

Junie
Admin

Hej linnea.

Jeg vil også mene det er fordi hun er i ynglestemning!

Det med at ødelægge en jodblok på meget kort tid,kender jeg fra mine hunner herhjemme Smile

Det positive ved det,er at det jo så går over igen,eller i hvert fald bliver meget mindre.

Min ene hun Lulu kom i ynglestemning da hun var 5 mdr,så det er altså noget de kan komme meget tidligt!

Jeg synes det lyder som en god idé at hænge nogle grene op.Måske kan i skrue nogle kroge i væggene hvor det måske ikke ses så meget og så hænge grenene i nogle snore.

Jeg mener at Wiebke herindefra har et billede i sit galleri af nogle hængende grene???

Nå,men det lyder til at hun vil blive rigtig glad for at få redekasse om nogle mdr Laughing

Hilsen Junie.

http://www.unduforum.com

Linnea

Linnea

Hej Junie!

Også rigtig mange tak for dit svar. Very Happy

Barbie er også snart 5 måneder, så nu kan vi da være 99% sikker på at hun er i ynglestemning! Laughing
Men det er rat at vide at det med at bide i hvert fald bliver lidt mindre med tiden.
Hun er også kommet i fældning nu.

Ja, det kunne være en god måde at hænge grenene op på!
Jeg har lige kigget på Wiebke's billeder, og det ser ud til hun også har brugt metoden at hænge grenene op med snor og en krog. Smile

Ja hun vil blive rigtig glad for at få redekasse, men det ville så først blive i juni hvor hun i hvert fald er et år.

Men vi er ikke helt sikkre på hvor gammel Kurt er? Da vi fik ham sagde de tiderlige ejere at han mindst var 2 eller 3 år. Til næste år vil han måske være for gammel, eller?

Nå, men mig og min mor har en lille drøm om at få en stuevoliere med 8 fugle. Så hvis det sker vil lille Barbie evt. kaste sin kærlighed på en lidt yngre han? Men lige nu er det desværre langt fra måske, vi skulle have en stuevoliere. bounce

Linnea

Linnea

Hej igen Smile

Nu har vi så hængt en gren op over deres bur med lidt legetøj på.
Men vi ved ikke helt hvordan vi skal hænge den op for vi synes ikke at den står så godt der hvor vi har sat den?

https://2img.net/h/oi35.tinypic.com/2v2weqe.jpg https://2img.net/h/oi35.tinypic.com/15rjvqt.jpg https://2img.net/h/oi35.tinypic.com/2hd009h.jpg

Elizabeth

Elizabeth

Hej Linnea.

Hvordan går det med din bidepige?

Jeg tænkte at I måske kunne sætte en skrue i to forskellige vægge og så hænge snore i grenene,så de kommer til at hænge lidt mere frit fra væggen.

Hilsen Elizabeth Smile

Clara

Clara

Hej Linnea.

Hvordan går det med dine to frække bøller?

Hilsen Clara Smile

Linnea

Linnea

Hej Clara Smile

Ja, de lander i hvert fald ikke oppe med brandeovnen mere!
Vi har lagt en rød hue derop, som vi ved de er meget bange for. Laughing
Men desværre lander de heller ikke oppe på deres "legegren" som vi satte op?
Vi skal bare lige finde en god måde at få grenen til at hænge lidt mere frit.
Hun bider stadigvæk i nææsten alt, men hun er vist ved at lære at "det er ikke i orden".

-jeg har fundet ud af at Barbie er enormt glad, for at blive badet med en blomsterforstøver. Very Happy
Hun hænger i tremmerne der hvor jeg sprøjter, og nyder at blive våd.

Hilsner fra Linnea.

andreaogbenjamin

andreaogbenjamin

Hej Linnea

Vores undulater er også slemme til at bide i møbler osv, og har blandt andet gjort store indhug i tapet, gardiner og billedrammer (og en kogebog!) Rolling Eyes Særligt slemt er det dog hos hunnerne når de er i ynglestemning....

Mvh Camilla

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum